UMI




"Umi, nape umi suh ktorang panggil umi...? nape tak mama ke, ibu ke, mak ke, bonda pon ok jugak... nape eak...?"
"Larh....mane umi tahu....klong la... panggil umi...adik2 ikot la...umi suh panggil mama..nampak glamor cikit...hehehe.."
"yeke...? erm... mase tu klong bukan panggil umi la...klong nak makan mee...umi ni..."
""banyak la mee kau kan.... makan nasi pn umi yang kunyahkan lagi, ade hati nak makan mee konon.."
"hehehe...saje je..."

haaa...cenggitu la cite ni.. baru aku tau, panggilan *UMI* sebenarnya datang dari mulut aku... sekali lagi... MULUT AKU... bangge kejap...
so umi tak pernah ajar aku panggil dia pape panggilan pon ok...

asal aku..? astaga..... aku lah... dah aku anak yang dinanti...xnampak ke td aku gelar kan kaklong... waduh2...

ok... cukup lah pomot pasal panggilan *UMI*...
now, meh aku nak cite pasal umi lak...

umi ni antara umi2 yang tercantik didunia....-tgk la anaknye- ^_^
Like mother, Like daughter... erm.....aku ase tak bape sesuai gitu....

macam mane comelnye anak, camtu jugak lah cantiknye umi...
haaa.... baru terselah....

umi aku memang sporting giler...tapi pada tahap yang masih siuman ok...
kirenye, umi ni diary automatik aku... diary manual yang kene tulis sampai lenguh tangan aku...

aku suke luahkan perasaan aku pada umi...sebab umi memang memahami...
"umi, masakan umi hari ni x bape cedap la..."
"erm, umi bukan masak untuk klong pon..."
haaa....tersentuh hati aku dengar jawapan sopan dari umi....

hehehe...aku ade 2 orang adik perempuan dan 2 orang adik lelaki...
masing2 dengan perangai yang tersendiri...
tapi umi masih layan kami dengan adil dan saksama...

hahaha...sebenarnye tak pon... aku lah yang umi paling sayang ok...
ape yang aku nak, umi mesti bagi...
ting~ ting ~ ^_^....

"umi, belanje topup boleh..? 5hinggit jew..."
"boleh2....nah p bli..."

tunggu 5 minit....
"klong, share ngan umi 4hinggit...umi nak call abah ni..."
"waduh2 umi.... 4hinggit x cukup la, kang dy tarik 5pocen... tinggal 5pocen jela kdit klong.."
"alaaa, ade jugak keditnye....cepat2...umi nak call abah ni..."
tanpa rela, dalam keterpaksaan...aku pn mengshi-share lah kedit tu...

hehehe...cool tak umi aku....

lagi, aku suke kongsi cite2 cintan ngn umi...jgn lupa mkn maggi cintan, bagi nek mood cite... cedap... 

"umi, klong suke lah kat sorang mamat tu..." -shy-shy cat- #_#
"haaaa!!! sape yang malang tu.?..kenalkan kat umi.."
"malang ke umi...sob sob sob.. T__T.."
"umi cakap malang ke td...? xde la.. umi cakap sape yang matang tu...?."
"sebab ape lak matang..?"
"ya iyelah....kene lah matang...kan nak bimbing anak umi..." ^_< 
"hehe... malu lah..."

tgk...sporting kan umi aku.... cite je pape pn kat umi...pasti umi dengar...kadang2 ade la jugak yang umi wat2 tak dengar.. so aku pon wat2 tak pernah crite..

Uwwaaaaaaaaaaaa... umi ni kan.!

ASTAGA!......... lupa pulak... aku sebenarnye nak cite pasal umi aku ni sepupu sepapat dengan makcik dalam cite atashinchi

waduh waduh.... gimana boleh lupa ni sih....

ok.... bawok2 bertenang....
anggap saja lah yang aku karang di atas satu mukoddimah yang sesangat berguna untuk bunuh sesemut....


korang mesti penah negok cite atashinchi kan...? aku lupa la ape name makcik tu... tp aku cukup minat ngn watak makcik tu... sejibik macam umi aku....

umi aku cukup pantang tengok ghumah dia bercepah... katenye... dah macam kapal pecah... ade ke patut umi cakap cenggitu... tak nye padan la ghumah usang kami di samakan dengan kapal pecah... burok bebenor....

dalam umah, ade 3 orang anak dara...sume ade tugas masing2....aku memang ditempatkan di dapur... alahhh...anak dara sunti kot...
kngah pulak, tempat dia di seluruh kawasan rumah... dalam rumah je ok..
dan alang pulak tempatnye di sebuah kerusi hijau... memang port dia goyang kepala, duk tergeleng2 tgk ktorang berganding bahu mengemas ghumah...
dia cik muda ok...

so....aku ni memang GAGAL dalam bab2 mengemas ghumah... asal aku sapu je... umi mesti cakap.... macam orang buta sapu ghumah...
tak nye tau la pulak aku, selama ni orang buta leh sapu ghumah...
umi umi.... kenapa lamunan umi begitu jauh...
asal umi tak cakap, macam umi sapu mase muda2 dulu....
haaa, nampak la cikit klong ni anak umi...
hehehe

umi aku ajar, kat tangan kanan penyapu,
tangan kiri kain lap dinding,
kaki kanan kain basah,
kaki kiri kain kering...
gerak gerak...
sapu sapu...

p/s: awak....orang gaji khas untuk kemas umah termasuk dalam hantaran yea nanti...saya tak pandai kemas ghumah....

ok...td pasal kemas umah kan...meh2 kite p kat dapoq pulak... macak memacak...
fuLamak.... air tangan umi, memang mablessss... sodap sampai ke siku aku jilat....
tapi satu je pe'el umi aku ni... bab makam, umi memang jimat... sejimat2 nye...

lau orang lain...ok.. aku bg contoh abah aku lah yea... 
sekor ayam, ktorang boleh makan 2 hari... paling lame dah tu... lau ayam kampung je leh habis sekor tu dlm mase sehari...
tapi, umi aku lain... ni spechel kes....jarang dijumpai...hehehe
sekor ayam, boleh makan 4 kali... 
ayam dibelah 4..mesti korang tau kan...
haaa....setiap bahagian dikecilkan lagi...
tu pon dah tinggal tulang....
isinye...????????
dah di buat rencah meehun. nasi goreng, pape jela sarapan kitorang pagi tu...
kreatif tak umi aku...?
hahahhah...lau x... mane mungkin kok bisa jadinye guru di tadika...pokoknye, guru tadika harusnye keriaktif kok...

umi, adik2 dah tak sanggup nak makan TENGKORAK ayam...
hari ni wat ayam dadu pon, kami sanggup umi...

kiorang diajar berjimat sejak kecil lagi...hehehe

p/s: awak, pasni lau saya berjimat, awak faham lah yea... hehe ^_^

canne...? ade sesapa nak jadi anak angkut umi aku...? menantu ke... besan ke... biras ke... isi borang yea...

umi aku jugak seorang yang berwawasan.... hidup mesti ade matlamat....tu lah kata2 yang umi selalu jerit kat ktorang...xde nye nak cakap lembut2... memang umi didik ktorang macam askar gitu...
yolah... atok aku dulu tentera...

terkeluar je jari tlunjuk tu....
tersandar terus ktorang kat dinding...

umi selalu pesan, xyah pandai sangat lah... habis duit umi bayar korang belajar...hehehe... sempoi tak umi aku... tapi umi nak anak-anak dia jadi doktor..kateye nanti sakit2 ade yang nengok... nak jugak anaknye jadi pilot..katenye, ade yang bawa umi jalan2 atas awan.... tak cukup lagi... nak jugak anak umi jadi penyanyi...pelakon ke... umi nak jugak tompang glamor.... hahaha..

lau cenggini lah umi aku pesan kat ktorang... kompom, ktorang memang anak paling tak bertuah sekali...

hok alohhhh.... mane ade umi yang nak anak dia kecundeng kepundek, jatuh tergolek...
umi aku cikgu tadika... abah aku bsnes.. anak2 tak kan la artis kot.... glamor sgt tu...
anak2 umi n abah akan menjadi seperti ape yang kami nak jadi...hahaha..

umi, raye tahun ni, umi pulak cat ghumah..

*semoga ktorang 5 beradik menjadi orang yg berguna dan sentiasa berjihad di jalan ALLAH..aminn...

waduh2.... kaget guweh.... td guweh p teman umi ke bank...ngah nak hupdate belog, time tu lah umi akan ajak aku jejalan... tak ku sangka...tak ku duga.... DJ radio TUTTT... boleh pulak wat segment ucapan untuk hari ibu....
haaa, tak ke kelu lidah aku ni... ater... tetibe je umi tanye aku... 
"klong tak de pon ucap selamat hari ibu kat umi..adik2 pon same,,,"
walaaaaweeehhhhhhh... asal la time aku ngah nk wat seperaissss kt umi, time tu la cibok ajer dia nak wat segmen hari ibu...

Zaaaaapppppppppppppppp!....dup dap...dup dap....

arghhh! ape aku nak jawab ni...
xkan nak cakp kt umi, aku ucap dalam belog...
kang umi cakap aku goooblog...
dah umi nye dapan mata, bukanya dalam belog ini...

hahah..hehehe... alaaa..umi ni..wat ape nak ucap2 cmtu... bagi klong... everyday is shuffling....
eh...enggak enggakkk.... everyday is umi day..... cayang umi....
kLing.... Q_O jelingan maut dari umi...

hye... radio TUTTT.... xmo r kawan dah... boikot 5 saat... tak cover line kot.... 1 2 3 4 5... ok dah...
pasni jgn wat dah taw... hari abah nti, tggu aku hupdate belog, baru kau buat segment ucapan hari abah....

umi....kaklong orang pertama yang rasmi perut umi...orang pertama yang rasmi susu umi...orang pertama yang umi cium -cium abah xyh masuk dalam cite ni-.. kire cincai la.... kaklong memang yang pertama kan..
hahaha... so... bagi kaklong, setiap hari adalah hari umi... tak perlu tunggu 10 mei... sebab lambat sangat kot...
erm... selamat hari umi.... sayang umi sangat2.... i lebiuuu lah umi... 


cun kan umi aku... 
ni la kesan2 sebab terkejut mase lahir kan aku..
"comel sungguh bayi ini..." ^_^


0 kOmEn uNtuK BuDaK cOmoT:

There was an error in this gadget