TAK SUKA!



aku cukup tak suke bile apa yang aku mnta hari ni, orang bagi esok, lusa, tulat, bulan depan, tahun depan dan bila2 lah hari yang mendatang...

sebab apa aku minta hari ni, makne nye memang aku perlukan sangat apa yang aku minta tu... so hari ni lah jugak kene bagi.

xpayah cakap ape-ape pun, lau aku tak terima apa yang aku dapat selepas dari hari yang aku minta...

PERKARA LELAKI DAN PEREMPUAN PERLU TAHU


Lelaki perlu tahu yang perempuan:

Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.
Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.
Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.
Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.
Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.
Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.
Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.
Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.
Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.
Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukanmenghanyutkann ya.

“Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari. Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA”

Perempuan juga perlu tahu yang lelaki:

Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin).
Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.
Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.
Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.
Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita…
Lelaki memang dilahirkan dgn perasaan yg kuat terhadap wanita..sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.
Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!
Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.
Bila lelaki cakap..”Emm. tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.
Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.
Kebanyakan lelaki yang nampak ‘desperate’, datang dari sekolah all boys!
Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.
Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini…
Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.
Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yang istimewa…yang lain hanya kawan..:)
Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.
Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…
Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.
Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.

BUKAN KISAH DINGDANG

aku memang lemah bab-bab nak bagi tajuk ni...
dah tengok tajuk kan...so dah dapat agak ape yang aku nak cerita...

yeee...aku bukan nak cerita pasal dingdang...
tapi aku nak cerita pasal dengdeng...

dengdeng?...
cam x comel je name tu kan...

cenggini lah yea....sebenarnye aku nak kongsi dengan u olls resepi daging dengdeng...
mungkin ada yang tahu dan ada jugak yang buat-buat tahu...

tak kesah lah...yang penting...aku memang suke sesangat masakan daging dengdeng ni...
memang leceh cikit care nak sediakan nye...
aku yang pakar ni pon mengambil masa 45 minit untuk siapkan satu hidangan...
ini kan pulak u olls yang terlebih pakar...

aku suka beli benda alah ni
pas balik dari fardhu ain...
tapi bukan benda alah ni 
yang nak aku olahkan...

haaa...ni lah model aku hari ni ok...
masih panas lagi, baru ciap masak...
DAGING DENGDENG

meh aku kongsi ngn u olls, cara2 nak masak lauk cedap nie yea...
yammmy.... ^_^

BAHAN-BAHAN
- daging (terpulang banyak mana nak guna)
- cili kering ( agak-agak, biar sesuai dengan kuantiti daging)
- bawang besar/ bawang kecil 
- bawang putih
- halia
- kicap manis
- asam jawa
- gula, garam, perasa

LANGKAH 1
rebuskan daging yang sudah dipotong halus sehingga empuk. kemudian tumbuk dengan lesum batu.(agak-agak dah lembut, lau tak puas hati, kasi hentam lagi)
panaskan minyak, goreng seketika daging tadi. jangan terlalu garing.(tak perlu digoreng dengan kunyit dan garam)

LANGKAH 2
bawang kecil, bawang putih dan halia di hiris halus. panaskan minyak, kemudian goreng sehingga kekuningan.(goreng asing)

LANGKAH 3
akhir sekali, panaskan minyak.(guna minyak goreng bawang tadi), masukkan cili kering yang sudah siap diblender. masak sehingga pecah minyak. kemudian masukkan garam, gula, kicap dan air asam jawa.(secukup rasa semuanya)

ambil daging tadi, digaulkan bersama-sama. kemudian barulah masukkan bawang kecil, bawang putih dah halia yang sudah digoreng tadi. kacau sehingga semuanya sebati.

tadaaaa......
cudah ciap...

selamat mencuba >_<



TIPS KESIHATAN


ALLAH MAHA KAYA ! TIPS KESIHATAN 

Organ-organ badan kita mempunyai deria sentuhan pada bahagian bawah kaki kita. Jika kita mengurut titik-titik ini, kita akan mendapati kelegaan daripada sakit dan kesakitan seperti yang kita lihat ♥ jantung adalah di kaki kiri. 
Gambar diatas menunjukkan titik saraf setiap anggota dan organ badan dengan kedudukan yang tepat bagi kanan dan kiri.
Ia adalah sememangnya betul dan semua saraf yang berkaitan dengan organ akan berakhir ditapak kaki kita. Ini dibincangkan secara terperinci dalam kajian sains.
ALLAH (swt) telah mencipta badan kita begitu baik berkenaan dengan sistem ini. Dia menjadikan kita berjalan supaya kita sentiasa akan menekan setiap titik saraf dan seterusnya menjadikan organ kita ini diaktifkan pada setiap masa.
Oleh sebab itulah berjalan adalah amalan menjaga kesihatan yang paling baik.
MashaALLAH ♥ Subhanallah ♥ 
" Ya Allah.Sinarkan lah cahaya NurMu kedalam hati kami, pada seluruh anggota diri kami, pada darah kami & pada setiap saraf kami, jadikan Nur itu pada semua pandangan & fikiran kami dengan rahmatMu ya Allah yang maha pengasih. Ya Allah,keluarkan diri kami dari kegelapan keraguan & hiasi diri ini dengan akhlak yang baik & kasih sayang, sinari hati kami dengan cahaya hidayah Mu seperti Engkau terangi bumi & langit dengan rahmatMu Ya Allah yang maha esa..amin ya rabialamin."

Semoga kita semua diberikan Allah kehidupan yang sihat rohani dan jasmani.

TAK TAHU NAK BAGI TAJUK APA


sebelum awak nak keluarkan suara macho awak tu
plesss baca nie


dah ciap baca tu, kua kan suara macho awak,

Berita Dunia : Pakistan blocks Twitter over 'blasphemy'

Pakistan has blocked the micro-blogging website Twitter because it refused to remove material considered offensive to Islam, said one of the country's top telecommunications officials.

The material was promoting a competition on Facebook to post images of the Prophet Muhammad, Mohammad Yaseen, chairman of the Pakistan Telecommunication's Authority, said on Sunday.


Pakistan blocks Twitter over 'blasphemy' - Central & South Asia - Al Jazeera English

Jangan Pernah Letih Mencintaiku

Walau kadang2 perangai ni gila-gila, asyik busy jer memanjang sampai emosi pun tak boleh control..time kena marah la paling pedih kn? Tp saya tetap sayang awak juga..(huhu..poyo la plak)
Nak wat macam mana, poyo pun poyo la yang penting sayang awak sangat..so saya harap awk Jangan Pernah Letih Mencintaiku .<---lagi poyo. Nak lagi poyo jom layan lagu ni..ikhlas walaupun poyo. ;)



1 ❤ 4 ❤ 3 ❤ 7

BUNGA DAISY DAN MAKCIK TUKANG SAPU


EH....xde tajuk lain ke nak bagi....
nak wat cmne...tajuk ni paling sesuai ngn crite aku...
kang bagi tajuk TAKDE ALASAN YANG LAGI KREATIF, takot mengundang kecedihan individu tertentu...
so, aku ase tajuk ni yang paling sesuai dan paling comel...

cenggini lah yea... u olls kenal x dengan bunga daisy....?
acer gitau cikit....

hye....tak kan lah u olls boleh kenal ngn bunga daisy....
tak de komunikasi pon....
u ollh hanya tahu...
tahu apa itu bunga daisy...

erk.... merepek je aku ni....
abaikan ok... 

sebenarnye.... aku ni sesangat2 lah cuke pada bunga daisy..... 
owh daisy.... im falling in love with u....

terselit satu.... cian kat dia....

perasaan aku membuak-buak dah ni.... erghh..... aku tunjuk perasaan...

"nak bunga daisy.... nak bunga daisy... tak kire.. nak jugak..."
"nak bunga daisy wat ape...? mane lah pulak nak cari malam2 ni...?"
"erm....sape cakap nak malam ni... orang cakap nak bunga daisy...bagi jela esok ke, lusa ke...tulat xmo...dah lambat...nanti berkulat.."
"ok ok... nanti saya cari... tapi nak cari kat mane...? saya tak tahu lah.."
"awak.....google image banyak la bunga daisy tu...wane putih tau..."
"ok2....nanti saya bagi kat awak...bunga daisy yea...? wane putih kan..? ok2... sabar yea..."

haaa... aku pon tunggu laa... tak sabar kot nak dapat..walaupun hanya dalam gambar.... kurang lebih, aku dapat gambar bunga daisy tu dari dia... 
waaaa..... terasa bermakna setiap gambar tu nanti...
print kecik2, simpan dalam dairy....

weh.... agak2 laa... print besau2 wat ape...?
aku bukan ade dalam gambar tu..
membazir kot...
huhuhu....

eh...pelik bin ajaib... dah masuk 3 hari...tak kan tak jumpe kot bunga daisy yang aku nak tu...
mase tu, dalam fikiran aku ni... > laptop dia xde google kot... xpon dia xleh nak search kat google sebab tetibe je kene parkinson's disease..<

mane tak nye.... terkezzut dengan permintaan aku yang macam vangang...memang dia vengang la ngan aku mase tu...
aku tau...mesti punye...

erghhh... xpuas hati... aku pon ape lagi....

"awak....mane nye bunga daisy saya...? lame nye cari..."
"tu lah awk tak tau.... saya ni terlalu cayam tat awk tu.. sabar yea... saya baru je semai benih dia pagi tadi..."
"eh.....??? awk semai biji sawi ke?"
"haa...ok jugak...tu akan menyusul... hehehe.... saya semai benih daisy la..."
"awak.... #_@ ,?"
"hehehe...wat ape bagi bunga camtu..nanti layu... saya bagi taman terus...hari2 awak siram, awak jaga...banyak tu... awk boleh tengok la bile2 awak rase nak tgk..."

terdiam terus aku.... jawapan ape yang kreatif sangat ni oiiiih.........

sempat jugak aku snap 1 pic dy mase ngah skype...
sebab aku pelik asal cenggini jadinye..
dah tu...dok menyemai benih...
bunga setaman la konon nye...
=_=

"seminggu dah awk...tumbuh dah pokok tu.... mane nye...?"
"ye ke awk ni...? seminggu je ke bunga nak tumbuh..? kejap jela yea..."
"yela...dah tu, nak tunggu bape lame...bukannye awak tanam pokok duyan..." (aku sebenarnye tak tahu pn bape lame pokok nak tumbuh...)
"owh..cmtu yea awk..dah seminggu kan....? alaaa....awk...saya rase kan, tanaman saya tak jadi la..saya mane lah penah nak tanam2 pokok ni.."
"jadi...awak kene la siram..baje...nanti tumbuh la...jage elok2...hehe..x sabar dah nak nengok.."
"erk......"

hahaha... tau pn kan...bagi lagi jawapan kreatif... macam lah aku tak tau, dia duk wat peta je kat bilik...ngatok tu sebab kan terlebih tido...
tapi xpe..aku nak nengok jugak kesudahan taman bunga daisy tu...

aku rase, hari ni aku nak serang dia...nak tau jawapan yang paling kebabboww!...

"awak.....^_____^... -cenyum lebar2 yea...- hehehe"
"iyeee... nape ceria sangat ni..?"
"mesti lah... sebab nak dapat taman bunga daisy..."
"laaaa... saya tak cerita kat awak lagi ke..?"
"xde pon... nak crite ape eak.?"
"tadi saya duk luar...pastu kan, saya nampak makcik tukang sapu bawa lari pasu bunga kat dalam bilik saya... dalam pasu tu bunga daisy nak bg kat awak la...saya pn kejar la makcik tu...dia lari...sempat jelir lidah kat saya lagi... ade dua orang.. sorag lagi makcik tu baik... dia suruh kawan dia letak balik pasu tu... tapi makcik yang bawa lari tu tak nak..dia nak jugak bunga tu... so saya tak dapat wat ape2 dah awk..."
"hehehehe.... jawapan ke, alasan ni awak..."
"huhuhu.... =_=' ....tak tau la awk..berpeluh jugak la nak bina ayat..."

haaa kau....hero aku memang kreatif bab bagi jawapan ni... 
tapi dia cukup pantang orang cakap itu alasan yang kreatif...
katenye,,, nampak sangat dia ni malas..duk bagi alasan je...
walaupun kenyataannye, hero aku seorang pengulas yang popular...
kat umah...katenye... dia lah tukang pulas buah pulasan untuk adik2...

dah...stop zira... u terlalu mencayot ape ni...

hehehe... ok lah yea... sebenarnye, aku minta kt hero aku bunga daisy..mase tu ktorg ngah skype... aku suh dia bagi gambar je pon...
ok ok.. aku ngaku, permintaan aku tu terlalu terok... sebab tu hero aku ni boleh cipta jawapan yang bagi aku.... ia tersangat2 lah kreatif gituh....

p/s: sowi...pasni tak minta benda2 merepek dah....

 ::: pissss pissss.... >_< nak coklat boleh...?

ok ok... saya diam dah pasni... shuusss~~~

SWEET SONG FOR U OLLS



ramai yang nanye aku, tajuk lagu kat belog ni.... ok lah... kadang2 aku terlepas pandang mesej2 yang di hantar... lau hero aku tak kabar kan...tak nye nengok la aku kat mesej2 di cinun..hehe

so, aku kongsi lah ngn korang tajuk lagu tu, penyanyi lagu tu, dan video klip nye sekali...


layan feeling yea... ^ _ ^

UMI




"Umi, nape umi suh ktorang panggil umi...? nape tak mama ke, ibu ke, mak ke, bonda pon ok jugak... nape eak...?"
"Larh....mane umi tahu....klong la... panggil umi...adik2 ikot la...umi suh panggil mama..nampak glamor cikit...hehehe.."
"yeke...? erm... mase tu klong bukan panggil umi la...klong nak makan mee...umi ni..."
""banyak la mee kau kan.... makan nasi pn umi yang kunyahkan lagi, ade hati nak makan mee konon.."
"hehehe...saje je..."

haaa...cenggitu la cite ni.. baru aku tau, panggilan *UMI* sebenarnya datang dari mulut aku... sekali lagi... MULUT AKU... bangge kejap...
so umi tak pernah ajar aku panggil dia pape panggilan pon ok...

asal aku..? astaga..... aku lah... dah aku anak yang dinanti...xnampak ke td aku gelar kan kaklong... waduh2...

ok... cukup lah pomot pasal panggilan *UMI*...
now, meh aku nak cite pasal umi lak...

umi ni antara umi2 yang tercantik didunia....-tgk la anaknye- ^_^
Like mother, Like daughter... erm.....aku ase tak bape sesuai gitu....

macam mane comelnye anak, camtu jugak lah cantiknye umi...
haaa.... baru terselah....

umi aku memang sporting giler...tapi pada tahap yang masih siuman ok...
kirenye, umi ni diary automatik aku... diary manual yang kene tulis sampai lenguh tangan aku...

aku suke luahkan perasaan aku pada umi...sebab umi memang memahami...
"umi, masakan umi hari ni x bape cedap la..."
"erm, umi bukan masak untuk klong pon..."
haaa....tersentuh hati aku dengar jawapan sopan dari umi....

hehehe...aku ade 2 orang adik perempuan dan 2 orang adik lelaki...
masing2 dengan perangai yang tersendiri...
tapi umi masih layan kami dengan adil dan saksama...

hahaha...sebenarnye tak pon... aku lah yang umi paling sayang ok...
ape yang aku nak, umi mesti bagi...
ting~ ting ~ ^_^....

"umi, belanje topup boleh..? 5hinggit jew..."
"boleh2....nah p bli..."

tunggu 5 minit....
"klong, share ngan umi 4hinggit...umi nak call abah ni..."
"waduh2 umi.... 4hinggit x cukup la, kang dy tarik 5pocen... tinggal 5pocen jela kdit klong.."
"alaaa, ade jugak keditnye....cepat2...umi nak call abah ni..."
tanpa rela, dalam keterpaksaan...aku pn mengshi-share lah kedit tu...

hehehe...cool tak umi aku....

lagi, aku suke kongsi cite2 cintan ngn umi...jgn lupa mkn maggi cintan, bagi nek mood cite... cedap... 

"umi, klong suke lah kat sorang mamat tu..." -shy-shy cat- #_#
"haaaa!!! sape yang malang tu.?..kenalkan kat umi.."
"malang ke umi...sob sob sob.. T__T.."
"umi cakap malang ke td...? xde la.. umi cakap sape yang matang tu...?."
"sebab ape lak matang..?"
"ya iyelah....kene lah matang...kan nak bimbing anak umi..." ^_< 
"hehe... malu lah..."

tgk...sporting kan umi aku.... cite je pape pn kat umi...pasti umi dengar...kadang2 ade la jugak yang umi wat2 tak dengar.. so aku pon wat2 tak pernah crite..

Uwwaaaaaaaaaaaa... umi ni kan.!

ASTAGA!......... lupa pulak... aku sebenarnye nak cite pasal umi aku ni sepupu sepapat dengan makcik dalam cite atashinchi

waduh waduh.... gimana boleh lupa ni sih....

ok.... bawok2 bertenang....
anggap saja lah yang aku karang di atas satu mukoddimah yang sesangat berguna untuk bunuh sesemut....


korang mesti penah negok cite atashinchi kan...? aku lupa la ape name makcik tu... tp aku cukup minat ngn watak makcik tu... sejibik macam umi aku....

umi aku cukup pantang tengok ghumah dia bercepah... katenye... dah macam kapal pecah... ade ke patut umi cakap cenggitu... tak nye padan la ghumah usang kami di samakan dengan kapal pecah... burok bebenor....

dalam umah, ade 3 orang anak dara...sume ade tugas masing2....aku memang ditempatkan di dapur... alahhh...anak dara sunti kot...
kngah pulak, tempat dia di seluruh kawasan rumah... dalam rumah je ok..
dan alang pulak tempatnye di sebuah kerusi hijau... memang port dia goyang kepala, duk tergeleng2 tgk ktorang berganding bahu mengemas ghumah...
dia cik muda ok...

so....aku ni memang GAGAL dalam bab2 mengemas ghumah... asal aku sapu je... umi mesti cakap.... macam orang buta sapu ghumah...
tak nye tau la pulak aku, selama ni orang buta leh sapu ghumah...
umi umi.... kenapa lamunan umi begitu jauh...
asal umi tak cakap, macam umi sapu mase muda2 dulu....
haaa, nampak la cikit klong ni anak umi...
hehehe

umi aku ajar, kat tangan kanan penyapu,
tangan kiri kain lap dinding,
kaki kanan kain basah,
kaki kiri kain kering...
gerak gerak...
sapu sapu...

p/s: awak....orang gaji khas untuk kemas umah termasuk dalam hantaran yea nanti...saya tak pandai kemas ghumah....

ok...td pasal kemas umah kan...meh2 kite p kat dapoq pulak... macak memacak...
fuLamak.... air tangan umi, memang mablessss... sodap sampai ke siku aku jilat....
tapi satu je pe'el umi aku ni... bab makam, umi memang jimat... sejimat2 nye...

lau orang lain...ok.. aku bg contoh abah aku lah yea... 
sekor ayam, ktorang boleh makan 2 hari... paling lame dah tu... lau ayam kampung je leh habis sekor tu dlm mase sehari...
tapi, umi aku lain... ni spechel kes....jarang dijumpai...hehehe
sekor ayam, boleh makan 4 kali... 
ayam dibelah 4..mesti korang tau kan...
haaa....setiap bahagian dikecilkan lagi...
tu pon dah tinggal tulang....
isinye...????????
dah di buat rencah meehun. nasi goreng, pape jela sarapan kitorang pagi tu...
kreatif tak umi aku...?
hahahhah...lau x... mane mungkin kok bisa jadinye guru di tadika...pokoknye, guru tadika harusnye keriaktif kok...

umi, adik2 dah tak sanggup nak makan TENGKORAK ayam...
hari ni wat ayam dadu pon, kami sanggup umi...

kiorang diajar berjimat sejak kecil lagi...hehehe

p/s: awak, pasni lau saya berjimat, awak faham lah yea... hehe ^_^

canne...? ade sesapa nak jadi anak angkut umi aku...? menantu ke... besan ke... biras ke... isi borang yea...

umi aku jugak seorang yang berwawasan.... hidup mesti ade matlamat....tu lah kata2 yang umi selalu jerit kat ktorang...xde nye nak cakap lembut2... memang umi didik ktorang macam askar gitu...
yolah... atok aku dulu tentera...

terkeluar je jari tlunjuk tu....
tersandar terus ktorang kat dinding...

umi selalu pesan, xyah pandai sangat lah... habis duit umi bayar korang belajar...hehehe... sempoi tak umi aku... tapi umi nak anak-anak dia jadi doktor..kateye nanti sakit2 ade yang nengok... nak jugak anaknye jadi pilot..katenye, ade yang bawa umi jalan2 atas awan.... tak cukup lagi... nak jugak anak umi jadi penyanyi...pelakon ke... umi nak jugak tompang glamor.... hahaha..

lau cenggini lah umi aku pesan kat ktorang... kompom, ktorang memang anak paling tak bertuah sekali...

hok alohhhh.... mane ade umi yang nak anak dia kecundeng kepundek, jatuh tergolek...
umi aku cikgu tadika... abah aku bsnes.. anak2 tak kan la artis kot.... glamor sgt tu...
anak2 umi n abah akan menjadi seperti ape yang kami nak jadi...hahaha..

umi, raye tahun ni, umi pulak cat ghumah..

*semoga ktorang 5 beradik menjadi orang yg berguna dan sentiasa berjihad di jalan ALLAH..aminn...

waduh2.... kaget guweh.... td guweh p teman umi ke bank...ngah nak hupdate belog, time tu lah umi akan ajak aku jejalan... tak ku sangka...tak ku duga.... DJ radio TUTTT... boleh pulak wat segment ucapan untuk hari ibu....
haaa, tak ke kelu lidah aku ni... ater... tetibe je umi tanye aku... 
"klong tak de pon ucap selamat hari ibu kat umi..adik2 pon same,,,"
walaaaaweeehhhhhhh... asal la time aku ngah nk wat seperaissss kt umi, time tu la cibok ajer dia nak wat segmen hari ibu...

Zaaaaapppppppppppppppp!....dup dap...dup dap....

arghhh! ape aku nak jawab ni...
xkan nak cakp kt umi, aku ucap dalam belog...
kang umi cakap aku goooblog...
dah umi nye dapan mata, bukanya dalam belog ini...

hahah..hehehe... alaaa..umi ni..wat ape nak ucap2 cmtu... bagi klong... everyday is shuffling....
eh...enggak enggakkk.... everyday is umi day..... cayang umi....
kLing.... Q_O jelingan maut dari umi...

hye... radio TUTTT.... xmo r kawan dah... boikot 5 saat... tak cover line kot.... 1 2 3 4 5... ok dah...
pasni jgn wat dah taw... hari abah nti, tggu aku hupdate belog, baru kau buat segment ucapan hari abah....

umi....kaklong orang pertama yang rasmi perut umi...orang pertama yang rasmi susu umi...orang pertama yang umi cium -cium abah xyh masuk dalam cite ni-.. kire cincai la.... kaklong memang yang pertama kan..
hahaha... so... bagi kaklong, setiap hari adalah hari umi... tak perlu tunggu 10 mei... sebab lambat sangat kot...
erm... selamat hari umi.... sayang umi sangat2.... i lebiuuu lah umi... 


cun kan umi aku... 
ni la kesan2 sebab terkejut mase lahir kan aku..
"comel sungguh bayi ini..." ^_^


ISLAM ITU SUCI





Kepada saudara2 ziera kat luar sana PLEASE! report page ni.
Lagi cepat lagi bagus! Kalau tak reti macam mana nak report 
meh nak ajarkan. Follow mcm dalam pic kat bawah ni.




 MENGUCAPLAH SELEPAS TENGOK PAGE INI

pas tgk page ni, jangan lah nak marah2, maki2, dan segala kata2 yang keji...
admin page ni tentu2 nye setan, so lau dah setan.... memang suka pada pergaduhan, pertengkaran dan segala sifat yang negatif...
setan tu asalnya dari api, makin di marah, makin membara... 

bek korang juz komen ALLAHUAKBAR, SUBHANALLAH, MASYAALLAH, and semua yang memuji ALLAH.... baru lah setan tu takot....

semoga kita dilindungiNYA... insyaALLAH...
 
Free Facebook Fans

ELEH....ADA GENG KONON

YEAH....ni lau hero aku bace, boleh mengalir air hidung...
erm... emangnye ada guew kesah...

setakat ada geng, jangan rasa bangga sangat lah...
orang pon ade geng jugak laa...

GENG AL
nengok ler tuh, ciap buang ahli lagi... alaa, setakat p cari lintah kat sawah,
yang paling cikit ne buang,
tak payah la weyhh....
weLk...... 


GENG KAPAK
cewaahh...geng kapak sume cute2... ramai lagi tuh...
setakat 4 orang geng AL,
alaaahhhh..... wat malu je...


eh...hello AL and the geng...
ktorang ade logo lagi tau...

kepada AL and the geng, jangan nak rase bangga dan angkuh... setakat gambar u olls yang tersiar di google image, jangan rasa kedudukan u olls stabil ok...

geng kapak boleh wat ape jer... weLk....


TAK LAYAK DI GELAR PEREMPUAN

Himpunan Artikel Simon's Reyes (S'R): Perempuan Ini Sungguh Durjana, Jahanam, Sial, Sundal, Apa lagi eh?!..:



Terasa berangin satu badan saya apabila melihat perbuatan si perempuan atau yang lebih elok dipanggil betina ini kerana memukul budak kecil yang mungkin usianya tidak sampai 3 tahun. Segala maki hamun, sumpah seranah, perkataan mencarut yang keluar dari mulut saya bila melihat perbuatan binatang ini. Saya janji, jika saya terlihat betina sial, jahanam, durjana, sundal ini, saya tidak akan melepaskannya begitu sahaja.
Kesal, sedih, dan hancur hati saya melihat anak kecil ini diperlakukan sebegini..

( Ya Allah, peliharalah aku.)


p/s: awak...saya syg awk sgt2.. <3








Free Facebook Fans

APAM PAK KADOK

WOOOHAAA....
yeaa...cuti HOL ni, ktorg adik beradik habiskan masa di kelas masakan...

so hari ni aku nak kongsi sedikit sedutan siput cedut...
hehehe... 

aku nak tunjuk gambar-gambar APAM PAK KADOK....

mesti korang tak tau dan tak pernah tengok...
sebab yang korang tau, cuma ada APAM POLKA DOT.

tp ni memang bukan apam itu, sebaliknya apam ini...

meh meh... kite tgk gambar-gambar yang sempat diambil...

GAMBAR-GAMBAR DI BAWAH MENUNJUKKAN
BENTUK APAM POLKA DOT




GAMBAR-GAMBAR DI BAWAH NI PULA
MENUNJUKKAN
APAM PAK KADOK




AMARAN!
jangan salah faham... benda hitam yang panjang meringkuk-ringkuk tu bukan lah TUTTTT...
hehehe itu jem ok... kitorang buh jem blueberry... 
lau nak lagi best, buh la choki-choki...cedap...

TAADAAAA..... 
ini lah dia hasil kerja aku ngn adik-adik pempuan...

TAPI....
sebagai seorang tukang masak yang handal, kami tak kan lari dari teguran seorang MASTER CHEF kenek...

"weh, along... asal apam ni tak gem0k macam apam yang kawan umi jual...?" tanye chef kenek ( adik bongsu )

" soalan ape ni... tak de ke soalan yang lagi susah nak bagi...dengar akak nak jawab ni...kawan umi yang buat apam tu gemok kan.. sebab tu la apam dia gemok jugak....faham? " jawab adik pempuan yg ke3

chef ciput wat muka pelik.... ~_#

~ apam kitorg memang chumil...tapi tak gemok sebab ktorg buh ibu roti tu cikit je...~

macak-macak... ohyeaa...

KEKASIH LAMA

erm... tajuk aku buat aku taching...buat aku cedeh...
kenapa aku kena dengar nama ***** tu...
aku sendiri tak pernah nak tanye...
asal tetibe plak aku boleh terdengar dan tertahu nama itu...
semuanya kerana TER... aku menci la TER...TER ni..

PUUUTTTTTTT!!!!...TERkentut...
tengok..dah kentut pn masih boleh cakap TER lagi...
asal tak cakap je...

OOPPPSSS!!!... MEngentut...
ME... nampak la cikit kesopanannye...

tak pon, aku rasa BERkentut ok jugak...
nampak mcm ramai cikit...
yedak....

erm...tengah taching pn boleh lagi wat mukadimah panjang...
ape nak jadi ngan aku ni...

haa...muka cenggini mane leh lawan awek cun kan...
ni kalau Mr.Bean tgk pn tak lalu aih...

tak dapat terima kenyataan...berani Mr.Bean tak lalu ngn aku...
sampai cenggini aku sebab frust menonggeng...

awak...saya sanggup habiskan beribu2 untuk kelihatan cantik...
dulu saya tua..tak jaga muka..
sekarang saya sedar...dan sy dah buat rawatan...
cenggini la hasilnya...
terima lah saya awk...

wohaaa....lau dah cenggini... jangan kan awak... orang-orang kat tengah sawah pun boleh tumbang tgk sy...
saya ni ape lah ade... belajar pun, baru nak buka buku ABC... nak bandingkan dengan *****, dia ada semuanya... belajar pun dah sebaris ngn awak... 

ni kalau masuk pertandingan lumba lari, awak ngan dia sebaris...sedangkan saya memang sebaris jugak... tp baris yang duk jual air sirap, air oren dan segala jenis air.

awak hanya pandang saya bila nak beli air...

"dik, air oren 5pocen..bagi 2 yea."

"jap bang...ok ciap."

"mekaceh...comel la adik ni..." - siap kenyit mata... x mudoh dio...-

"hehehe..same2..." -haa kan dah mula angau...-

erm..sampai cenggitu sekali status aku...

aku harap ***** tu cenggini la...
tapi bile tgk balik, comel jugak...

mungkin ***** cenggini...
nampak glamor cikit...
memang kalah la aku lau dah cenggini...

erm... cedeh aku...ok2 xyah ingat..tp aku rase selesa bile luahkan... awk, t pesan kat kawan...pasni panggil la name esoh ke, bedoh ke..peah ok gak... tak de la ase tergugat cangat... hehehe...

KISAH CINTA NASI LEMAK: UITM Seri Manjung dan Siapakah Emma Bontot Hitam?

KISAH CINTA NASI LEMAK: UITM Seri Manjung dan Siapakah Emma Bontot Hitam?: Korang-korang pernah datang ke UiTM Manjung tak? Bukan UiTM Seri Iskandar, tapi UiTM Seri Manjung yang Uitm versi rumah-rumah kedai tu??...


Free Facebook Fans

SIBUK ATAU BUAT-BUAT SIBUK?


Wooo...! canne tuh... acer terangkan cikit...
dah nye cibuk...buat-buat cibut plak...
tak ke pening nak pikir...

cenggini la yea... sibuk tu memang banyak keje la kan...
wat2 sibuk plak memang keje dibanyakkan la kan...
cenggitu la alkisahnye...

hye, susah sangat ke nak senangkan perkara yang memang senang tapi awak wat susah nape???????????
sakitnye hati saya... banyak sangat kerja awak sampai ape yang berlaku awak boleh buat same...

buat same????.... 

ape yang dia buat sama????.....

haaa...meh cini saya nak cerita yea...

satu hari si minah memang marah la sesangat kat si mamat bajet cool tu.. punye geram... minah ngan selamber membaling segala barang yang ada di depan matanye...
ye...minah tu memang marah sangat2 kat mamat yang sibuk memanjang... baling... baling lagi... dan tarus baling... tapi!!!!!!!!!!!!....
dengan lagak seperti apek(pemain bola malaysia), mamat menyambut segala barang-barang yang telah diterbangkan oleh si minah... 
minah geram...."arghhh...hye yg awak sibuk sambut2 barang yang saya baling tu nape? awak taw tak saya marah kat awak ni... eeee awk ni kan..."
termengah-mengah mamat menjawab.. "heh...huh... ni la masanye saya nak tunjuk kepantasan saya jadi gol keper... xyah la pasni awk duk puji2 si apek tu... huh...ade lagi tak.. penat la. sambung jap g la syg......"
minah bengang...arghhhh!!!!!...kali ni mamat x pujuk lagi...

ni kalau aku yang jatuh, xde nye dia nak sambut cenggini kan

haa kau..lau dah cenggini...xde nye tak tersambut barang2 yang terbang tu

ok...hari terus berlalu.. makin banyak kertas kalender tu dikoyak, mknenye makin banyak la keje si mamat tu... agaknye mamat tu sibuk membilang hari kat kalender kot.. yedak...?

ok lah.... minah rase tak tahan sangat2...tapi ape boleh buat. kalau ditegur kang, jawabnye mudah aje...
awak, saya banyak keje ni. nak kumpul duit. nak bawa awak pergi MALDIVES.. kang tarik muncung pulak awk tu...
ok fine...minah memang xmo tegur dah..dah hafal pn ape si mamat jawab.. then kali ni minah ase nak jerit pulak... hahaha.. ok gak care ni... so 1 2 3... argggghhhhhh!!!!! sekuat hati gak minah jerit...
si mamat datang ngan muka selamber, tengok minah dengan senyuman manis menawan, dan terus tunduk....
.....
-
-
-
mamat bangun dengan mike di tangan dan terus menyanyikan lagu untuk minah... melalak la si mamat sambil si minah terus menjerit... ok muka minah masih control marah.. jangan berubah walau seinci... tetap bengis jangan wat muka pelik...
arghh...tapi ni dah melampau..." yang awak nyanyi2 ni nape... kuat plak tu..sakit tinge sy ni..."
mamat terkejut, berhenti menyanyi..."laa...awk duk jerit2 tu nape...saya pun nk jugak test tahap tinggi rendah suara saya ni... ni la masenye sy nak tnjuk kat awak, saya pn boleh nyanyi macam black...xyah la awak duk dengar je lagu dia.. jeles saya tgk... amacam.. ade gaye tak?"
minah tarik muka menyampah dia,....dan bla.. eeeee... mamat bukan nak pujuk..boleh plak duk uji tahap tinggi rendah suara.. sakit tekak aku duk jerit2...

aku duk jerit, dia sibuk jugok nak melalaknye..

amboi dia... sedap ngat la nyanyi tu...

hari yang ditunggu-tunggu pun tiba..minah rase ni lah mase yang paling sesuai untuk minah luahkan segala-galanya..... kali ni memang minah betul2 tak pus hati.. muka memang tegang habis... xgerak seinci pn... tu, lalat duk tumpang kat hidung, si minah memang tak kesah....
minah pergi kat mamat dan tenung mamat semahu-mahunya... kalau boleh ditelan mamat tu, tak nye ingin si minah telan. takot terkena penyakit sibuk dia... 
minah terus tenung...tenung...dan tenung...
mamat pandang pelik pada mulanya...tetibe je boleh pulak mamat duk tercengih kat minah tu.. elok plak dia tongkatkan dagu dan tengok minah ngan muka senyum menawan... 
"eeeeeeeeeeee....awk xnampak ke saya marah ni..? tak nampak saya pandang awak macam nak telan??? tak takot ke???"
"hehehe...mase ni la saya nak tnjuk kecomelan saya kat awak... ni bile awak senyum, sy tak sempat nak tunjuk kat awak saya pun boleh senyum.. tp time awak marah ni la saya nak tunjuk.. comel tak awak?"
nafas minah turun naik..sesak.. "eeerrrgggghhhhhhh.. awak!!!!!!!!!!" terus minah pergi...geram sangat ngan perangai mamat...
aku tenung dia macam nak makan.

ha...tak ke gugur jantung aku tgk dia cenyum cenggini... xsempat nak lari.dah pengsan.
boleh plak tanye aku comel ke x...haha

minah ase tak tahan sangat... dan terus menangis... sobx...sobx...sobx...
"sampai hati awk, bukan nak pujuk saya.. awak ni... saya sakit hati sangat2 ngn perangai awak...
uuuwwaaaaa.....hu...hu...hu....cedehnye..."
mamat rase bersalah...terus datang ke arah minah... sambil merenung mata minah dalam2....
tiba-tiba....
"huahuahuahua...hahahahaha...kahkahkahkahkah..." terguling-guling la si mamat kat lantai tu.... ketawa dan terus ketawa.... memang dasyat la kan mamat ketawa...boleh dia ketawa...
minah pelik..."erm, awak wat ape ni? saya menangis, awk boleh ketawa? sampai hati awak kan.?"
mamat pun jawab ngn selamber tapi masih ade baki2 ketawe dia tu..."hehe.. alaa...saya ngah usaha nak buat awak happy...saya tengah usahakan ni...awak ngat senang nak tengok saya ketawa berguling-guling cenggini...untuk awak je..."
"uuuwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..." .makin kuat minah nangis, makin kuat plak mamat duk ketawa terguling-guling...
cenggini dia ketawa..tak ke sakit hati aku..nak ketawa kang, habis la control aku.

amendenye niiii......?

ok aku rase minah dah tak tahan.... dia masuk ke bilik dan kemas barang-barang... ala, cm biasa la.. orang pempuan ni asal majuk je, lari umah umi...patut la orang laki tak penah kesah...yedak.?

tengah sibuk-sibuk si minah mengemas barang, mamat datang kat minah...muka bersalah jelas terpancar pada wajahnya...
dan mamat terus duduk di tepi minah dan same2 tolong kemaskan pakaian masukkan ke dalam beg... 
minah pelik.....
mamat senyum... "awk, sebelum ni saya sibuk...saya minta maaf yea.. tapi jangan risau...ni saya tolong awak kemas barang...rajin tak saya?" -muka selamber badak je kan-
"uuwwaaaaa.......". minah menangis makin kuat.... "saya ingat awak nak halang saya tapi ni dah kire halau.."
mamat terus senyum sambil masuk kan sume baju2 yang siap dilipat ke dalam beg...

ni dh macam nak halau aku je kan

haaa cenggini la si mamat tu.... tak dek nye dia nak pujuk si minah... amendenye pujuk2 ni... habis mase dia la... banyak lagi keje mamat tu nak buat dari pujuk si minah yang kuat majuk tu kan...

p/s: awak, care awak tu sebenarnye awak sedang usaha memujuk saya...walau apa cara sekali pun. saya suke...

upenye ni keje dia bz memanjangggggg........

There was an error in this gadget