BUNGA DAISY DAN MAKCIK TUKANG SAPU


EH....xde tajuk lain ke nak bagi....
nak wat cmne...tajuk ni paling sesuai ngn crite aku...
kang bagi tajuk TAKDE ALASAN YANG LAGI KREATIF, takot mengundang kecedihan individu tertentu...
so, aku ase tajuk ni yang paling sesuai dan paling comel...

cenggini lah yea... u olls kenal x dengan bunga daisy....?
acer gitau cikit....

hye....tak kan lah u olls boleh kenal ngn bunga daisy....
tak de komunikasi pon....
u ollh hanya tahu...
tahu apa itu bunga daisy...

erk.... merepek je aku ni....
abaikan ok... 

sebenarnye.... aku ni sesangat2 lah cuke pada bunga daisy..... 
owh daisy.... im falling in love with u....

terselit satu.... cian kat dia....

perasaan aku membuak-buak dah ni.... erghh..... aku tunjuk perasaan...

"nak bunga daisy.... nak bunga daisy... tak kire.. nak jugak..."
"nak bunga daisy wat ape...? mane lah pulak nak cari malam2 ni...?"
"erm....sape cakap nak malam ni... orang cakap nak bunga daisy...bagi jela esok ke, lusa ke...tulat xmo...dah lambat...nanti berkulat.."
"ok ok... nanti saya cari... tapi nak cari kat mane...? saya tak tahu lah.."
"awak.....google image banyak la bunga daisy tu...wane putih tau..."
"ok2....nanti saya bagi kat awak...bunga daisy yea...? wane putih kan..? ok2... sabar yea..."

haaa... aku pon tunggu laa... tak sabar kot nak dapat..walaupun hanya dalam gambar.... kurang lebih, aku dapat gambar bunga daisy tu dari dia... 
waaaa..... terasa bermakna setiap gambar tu nanti...
print kecik2, simpan dalam dairy....

weh.... agak2 laa... print besau2 wat ape...?
aku bukan ade dalam gambar tu..
membazir kot...
huhuhu....

eh...pelik bin ajaib... dah masuk 3 hari...tak kan tak jumpe kot bunga daisy yang aku nak tu...
mase tu, dalam fikiran aku ni... > laptop dia xde google kot... xpon dia xleh nak search kat google sebab tetibe je kene parkinson's disease..<

mane tak nye.... terkezzut dengan permintaan aku yang macam vangang...memang dia vengang la ngan aku mase tu...
aku tau...mesti punye...

erghhh... xpuas hati... aku pon ape lagi....

"awak....mane nye bunga daisy saya...? lame nye cari..."
"tu lah awk tak tau.... saya ni terlalu cayam tat awk tu.. sabar yea... saya baru je semai benih dia pagi tadi..."
"eh.....??? awk semai biji sawi ke?"
"haa...ok jugak...tu akan menyusul... hehehe.... saya semai benih daisy la..."
"awak.... #_@ ,?"
"hehehe...wat ape bagi bunga camtu..nanti layu... saya bagi taman terus...hari2 awak siram, awak jaga...banyak tu... awk boleh tengok la bile2 awak rase nak tgk..."

terdiam terus aku.... jawapan ape yang kreatif sangat ni oiiiih.........

sempat jugak aku snap 1 pic dy mase ngah skype...
sebab aku pelik asal cenggini jadinye..
dah tu...dok menyemai benih...
bunga setaman la konon nye...
=_=

"seminggu dah awk...tumbuh dah pokok tu.... mane nye...?"
"ye ke awk ni...? seminggu je ke bunga nak tumbuh..? kejap jela yea..."
"yela...dah tu, nak tunggu bape lame...bukannye awak tanam pokok duyan..." (aku sebenarnye tak tahu pn bape lame pokok nak tumbuh...)
"owh..cmtu yea awk..dah seminggu kan....? alaaa....awk...saya rase kan, tanaman saya tak jadi la..saya mane lah penah nak tanam2 pokok ni.."
"jadi...awak kene la siram..baje...nanti tumbuh la...jage elok2...hehe..x sabar dah nak nengok.."
"erk......"

hahaha... tau pn kan...bagi lagi jawapan kreatif... macam lah aku tak tau, dia duk wat peta je kat bilik...ngatok tu sebab kan terlebih tido...
tapi xpe..aku nak nengok jugak kesudahan taman bunga daisy tu...

aku rase, hari ni aku nak serang dia...nak tau jawapan yang paling kebabboww!...

"awak.....^_____^... -cenyum lebar2 yea...- hehehe"
"iyeee... nape ceria sangat ni..?"
"mesti lah... sebab nak dapat taman bunga daisy..."
"laaaa... saya tak cerita kat awak lagi ke..?"
"xde pon... nak crite ape eak.?"
"tadi saya duk luar...pastu kan, saya nampak makcik tukang sapu bawa lari pasu bunga kat dalam bilik saya... dalam pasu tu bunga daisy nak bg kat awak la...saya pn kejar la makcik tu...dia lari...sempat jelir lidah kat saya lagi... ade dua orang.. sorag lagi makcik tu baik... dia suruh kawan dia letak balik pasu tu... tapi makcik yang bawa lari tu tak nak..dia nak jugak bunga tu... so saya tak dapat wat ape2 dah awk..."
"hehehehe.... jawapan ke, alasan ni awak..."
"huhuhu.... =_=' ....tak tau la awk..berpeluh jugak la nak bina ayat..."

haaa kau....hero aku memang kreatif bab bagi jawapan ni... 
tapi dia cukup pantang orang cakap itu alasan yang kreatif...
katenye,,, nampak sangat dia ni malas..duk bagi alasan je...
walaupun kenyataannye, hero aku seorang pengulas yang popular...
kat umah...katenye... dia lah tukang pulas buah pulasan untuk adik2...

dah...stop zira... u terlalu mencayot ape ni...

hehehe... ok lah yea... sebenarnye, aku minta kt hero aku bunga daisy..mase tu ktorg ngah skype... aku suh dia bagi gambar je pon...
ok ok.. aku ngaku, permintaan aku tu terlalu terok... sebab tu hero aku ni boleh cipta jawapan yang bagi aku.... ia tersangat2 lah kreatif gituh....

p/s: sowi...pasni tak minta benda2 merepek dah....

 ::: pissss pissss.... >_< nak coklat boleh...?

ok ok... saya diam dah pasni... shuusss~~~

0 kOmEn uNtuK BuDaK cOmoT:

There was an error in this gadget