Hati Perempuan

12 Jun 2015

Aku tak kan lupa tarikh penting dan bermakna ni. Dekat 4 tahun juga la aku tggu status aku bertukar..
Walaupun aku hanya bertukar status sebagai tunangan 💑 orang.. aku dh bersyukur sangat..
Ada lah jugak orang nak kat aku kan..huhuhu.

Sekarang dah nak masuk 6 bulan.. ade masa lagi 8 bulan lebih untuk aku bergelar isteri... satu apa pun tak siap lagi.. bkn hantaran atau persiapan kahwin.. tapi persiapan diri ni.. masih tak matang.
in shaa Allah... sikap seseorang boleh berubah.. semoga aku berubah ke arah kebaikan.. aku hanya mendoakan yang terbaik buat diri aku ni.. amiin

 masa ni i bg jari kiri utk sarung cincin..
then My Mother In Low mnta tangan kanan..
i pon kelam kabut tanggal cincin yg ade kat jari kanan tu..
x senonoh kan..


alhamdulillah...cincin berjaya di sarungkan..
i nak nangis time ni... :'(


yang duduk di kerusi kanan tu umi dan abah i..
duduk kerusi kiri tu plak mak ngn abah i (bakal)..
sayang mereka..
terima kasih umi abah mak abah..


yeaa....jari i dah ade cincin..
cincin ni xde pilihan pon..
size jari i 8.. ni je yang ade..
so i rembat je..
masa ni i p beli ngn en.bopren..
dalam hujan...semua kedai cincin i pergi...
so kedai pertama jgk yg berkenan di hati.
sebenarnye x berkenan pn..tp seronok main hujan ngn en.bopren..
dy siap beli payung lagi..
so sweet..

itu lah kisah pertunangan aku.. kami tak berbalas hantaran. pihak laki bg tepak sirih terselit cincin. Jadi kami cuma bertukar buah tangan. Macam2 aku dapat dan keluarga aku ade berikan beberapa buah tgn untuk pihak laki.

Alhamdulillah semua berjalan lancar...

p/s: arghhh xsabar nak kawen.... 💏

LELAKI



"Lelaki...mengapa engkau kelihatan gagah ke masjid...untuk akad nikah...
Kemudian engkau menyepi...
Hingga akhirnya engkau terpaksa diusung ke masjid sebagai ‪‎jenazah"
There was an error in this gadget