AKU KAUNTER KEMARAHAN, TAPI KAU BUKAN KAUNTER PERTANYAAN


Salam... aku tak boleh nak tido tapi masih boleh pejam mata... sekarang pun dah pukul 3.50AM... cam tak betol je kan duk berjaga pagi buta ni...

ok la... kita ringkaskan cerita... aku nk bg kuliah sebelum subuh ni...
hehe... perbezaan antara pemarah dengan peramah...

cenggini lah yea... sebenarnya, u olls pon dah boleh nampak perbezaan antara dua perkataan itu... ejaan yang berlainan kan...? hehe.. so aku malas nak terangkan secara terperinci...

sebab........... cerita yang aku nak tulis pagi ni adalah sekadar luahan perasaan...

sejujurnya, aku tak suka kena marah... lebih2 lagi bila kena marah tanpa sebab... rase macam orang-orang kat tengah sawah tu je...

tapi aku diberi alasan yang aku sendiri tak tahu nak cakap ianya kukuh or tak...

aku pelik kenapa dia suka marah aku...atas sebab aku tanya dia soalan yang dia sendiri belum pun lagi bagi jawapannya...
tidak ke pelik camtu kan.....
aku rase dia tak jatuh sakit pon lau jawab soalan aku... tapi kalau soalan aku boleh menyebabkan dia rase tensyen dan tertekan sampai boleh buat dia putus urat kentut, aku minta maaf la... aku takkan tanya soalan lagi... tapi aku akan terus jawab soalan... hahaha

dia bagitahu aku yang dia suka marah aku. then dia cakap dengan sapa lagi dia nak marah kalau bukan aku...
aku pelik kot... berulang kali jugak aku baca mesej yang dia tulis ni...

tapi aku lagi sakit hati sebab dia suka buat aku rasa bersalah... tolong la jangan bagi ayat touching... aku yang tengah merajuk terpaksa pujuk diri sendiri, pastu nak kena pujuk dia pulak.... erghhh....... tak patut langsung...

akhir sekali....kalau dia fikir dia boleh marah aku sesuka suki hati dia...teruskan....


aku sudi jadi kaunter kemarahan dia...walaupun dia tak pernah fikir untuk jadi kaunter pertanyaan aku...
thanks a lot....


takde sebab utk aku tinggalkan dia, hanya krn dia seorang pemarah...
 bagi aku, dia seorang yang peramah...

CEKIDOTTT ----> UPSI


weeee...... *v*
dah lama tak hupdate belog.. so asal nak menghupdate je, mesti nak mengamuk...
dah tu nak wat guano agi...tak leh selesaikan dengan cara aman... tak syok...
lau boleh, bertinju bagaihhh...baru ada feel.... hahaha...

jadi, entry aku hari ni adalah pasal kucing dekat upsi terpaksa berlapar sebab kedai makan banyak yang tutup disebabkan pelajar upsi duk kutip pahala lebih bulan sha'ban ni... berpoce... ^_^

moew: mak ayam...bapak ayam... meow lapar... nak cikit...
mak n bapak ayam: kau jadi anak ayam kami nak?

tapi aku je tak reti nak tambah pahala yang dah semakin kurang ni...tapi tapi tapi....aku masih ada sifat perikemanusiaan <---(betol ke aku eja ni?).hentam saje lah....huhu...
aku bagi kucing2 yang kelaparan tu kenyang ok... kecian aku nengok meow~meow tu...

so aku bagi cadangan suh meow~meow tu pergi kat belakang kedai-kedai makan kat upsi tu time2 cenggini lah... area 4.30 petang... aku ase makcik2 tu sume sedang cibuk memasak juadah untuk berbuka karang...

tu je yang mampu aku buat wahai meow~meow cume...sempat gak aku bagi ayat sentap kat meow~meow tu "kucing yang power tidak diberi makan tapi akan mencari makanan sendiri. pernah kucing aku terpaksa bekerja sambilan untuk mencari rezeki..." hmmm =(

woOoOOPPPP....! torsontap
toruih meow ket citu hahh...

makan jgn lupa aku wokeyh... >_< heeee...

hamboihhhh.... tak kena langsung dengan tajuk kot...
hehehe... seperti biasa, mukadimah yang panjang tapi belum cukup berjela...

aku suka menulis dan aku suka baca ape yang aku tulis... ada yang tak puas hati, sila angkat jari anda dari botton scroll dan belah dari belog aku wokeyh.. sebab aku tak pernah paksa korang untuk baca...
...peaceeee ..... ("_")v

                                                                           will be continue... @_@ wachaaaa

FALL IN LOVE


I WILL FALL FOR A BOY WHO WILL:

 stand out in the rain with me
 cook with or for me
 keep surprising me
 watch movie with me on lazy days
 remember the litter things
 help me face my fears
 start play-fights with me with water, or food, or pillows or anything
 write me post- it love letters
 always say what's on his mind
 let me wear his clothes
 shut up me with kisses
 call me things like darling, not babe
 hug me and say, "you are not" when i say "I'm fine".
 treat me, sometimes like a child
 treat me, sometimes as an adult
 love me back

Kawan atau Kekasih??


Kawan atau kekasih???

yang saya tahu saya tak nak jadi salah satu jer..
Saya nak jadi dua2..jadi kekasih dan kawan sekali
paling penting jadi teman hidup terus..

P/s : rindu tarian jari saya tak? hehe..memblogkn dari lab. :D

I'M PROUD TO BE YOUR DAUGHTER


TaK peRnaH aKu juMpa LeLaki sEjuJur dia ♥
kEseTiaAn dIa tIaDa baNdiNgnYa ♥
kEiKhlAsaN TerPaNcAr dIwaJaHnYa ♥
KaSih sAyaNg yaNg dIa baGi taK daPat aKu baLas deNgaN kasIh yaNg aKu adA ♥
sELaMa 21taHun, baPe kaLi puTus CiNta ♥
taPi...... diA seNtiaSa aDa di Sisi aKu ♥
taK perNah tIngGaLkaN aKu ♥
dIa adaLah oRaNg yaNg paLing aKu saYang ♥
dIa HERO aku ♥
kIta taKkaN jUmpa SeoRaNg lElaKi sEikHlas, sEjuJur, daN sEtia dEngaN kiTa hiNgGa aKhiR nyaWa kiTa ♥
meLaiNkaN dia ----> ♥ ABAH ♥

sELaMaT haRi aBah,,, baGi aKu... sEtIaP haRi aDaLaH hARi uNtUk aBaH

KEBURUKAN MEMBAWA KITA KEPADA KEBAHAGIAAN

you are my hero, my boy, my daisy and my life... 


cewaaahhhh...tajuk aku kali ni................. memang boleh belahhhh... x best langsung...
tapi aku tak peduli sebab aku dah lama sangat tak menulis, mengarot, meroyan dan mencayottt....

so kali ini, aku nak tulis sebuah ????? ..................
aku tak tahu la sebuah apa.... xkan sebuah novel kot... cerpen lagi kan tidak.....memandai la nk label kn ape... sebuah meja, sebuah kerusi, sebuah kereta... its up to u ollss wokeyh...

cnggini lah yea... sebenarnya aku nak habaq mai kat ampa semua....kita akan sayang dekat seseorang itu disebabkan sifat yang dia tunjukkan pada kita...seorang yang caring, manja, penyayang, baik hati, peramah, sopan santun, pandai, berjaya, berkerjaya, romantik dan segala bagai yang intan permata payung emas u olls lah kan.....

tapi bukan pada aku... aku kenal dengan lelaki yang tak pandai berjiwang, yang tak pandai tepati masa dan janji, yang kuat tido, yang pemalas, yang suka jadi budak-budak dan yang suka jadi burung hantu...

memang perfect... aku dapat semua kekurangan yang ada pada dia...

... dia tak bagi aku tanya semua tarikh2 yang aku ingat sebab dia memang tak ingat dan tak pernah tahu pon agaknya...

... dia bukan orang pertama yang akan ucap bfday kat aku... dan kalau aku merajuk, dia akan cakap, 'saja nak ucap lambat-lambat'.

... dia memang seorang atok tua yang sering terlupa dengan janji yang dia sendiri buat...maybe effect sebab aku selalu panggil dia atok kot...

... dia jugak seorang yang pemarah tanpa sebab... giler..memang sentap la kan pas kene marah tetibe jew...

... dia suka buat aku merajuk dan tak pernah cuba untuk pujuk.... ergghhhh....geram.

... dia tak pernah faham kalau aku hantar mesej2 jiwang.... ntah2 tak bace pon...

... dia tak kesah add mana2 perempuan lain kat laman sosial tanpa fikir perasaan aku... sakit hati kot...

... dia seorang yang sangat buzy dan suka buat2 buzy....

... dia seorang yang mengongkong bila terdesak, tp bila kita mula kongkong dia dengan alasan dia pernah wat kat kita, dia sanggup gugurkan janji... tuk..tuk...kes digugurkan...kuang asam

... dia tak pernah tunjuk sifat cemburu....tp katanya, dia kuat cemburu...erm x syg aku ke..

... dia tak pernah kesah kalau x mesej o call....bukan sehari...setahun pun tak pa...


haaa...malas dah aku nak senarai kan. sakit hati...sebab asyik jatuh je...jatuh cinta....hehehe

saya sayangkan awak sebab kekurangan yang ada pada diri awak dan saya sering jatuh cinta tiap kali awk berlaku kejam keatas saya... arghhh.... cakit la... hehehe...

I CAN'T STOP LOVING U FOREVER



 I AM A PETITE GIRL WITH NO MONEY AND NO NAME BUT WITH A BIG HEART ♥ 

someday, i wish to meet the one that will make me feel special, the one who will not take me for granted and most especially the one who will love and accept me for what and who i am and i'm sure now and forever will not be enough for me to love him



......♥#########♥
.....♥#############♥
...♥###############♥
..♥#################♥..................♥###♥
..♥##################♥..........♥#########♥
....♥#################♥......♥#############♥
.......♥################♥..♥###############♥
.........♥################♥################♥
...........♥###############################♥
..............♥############################♥
................♥#########################♥
..................♥######################♥
....................♥###################♥
......................♥#################♥
........................♥##############♥
...........................♥###########♥
.............................♥#########♥
...............................♥#######♥
.................................♥#####♥
...................................♥###♥
.....................................♥#♥
.......................................♥dear
.......................................♥my
.....................................♥love
...................................♥
.................................♥hear
..............................♥me!
............................♥
.........................♥
......................♥this
..................♥is
.............♥for
.........♥someone
......♥ I
....♥love!
......♥......................♥...♥
..........♥.............♥............♥
..............♥.....♥...................♥
...................♥.....................♥
................♥......♥..............♥
..............♥.............♥....♥
.............♥I
...........♥will
..........♥never
.........♥let
.........♥u
..........♥fall
..............♥I
...................♥stand
..........................♥up
...............................♥with
.................................♥u
.................................♥forever
..............................♥
........................♥and
..................♥I can't
...........♥stop
.....♥loving u
...♥forever
.♥.............................♥....♥
♥..........................♥...........♥
.♥......................♥................♥
..♥...................♥..................♥
...♥....................................♥
.....♥................................♥
........♥.........................♥
...........♥...................♥
..............♥..............♥
..................♥.......♥
.....................♥..♥
.......................
......................♥
...............(¨ `v´¨ )
.................`-.¸.-`
.................I*``*I
.................|......|
................. \,..,/
.~*\ .............~**~...~*\../`*~. ~**~-,
.\.....\¸,.~*\/..../\.....\... ..V...../ ...(_)...\
..\.............\.....\/..../. \........ ./\......¸,.~*
....\¸,.~*´¨..`.-.,¸¸,.-`..\,¸ ¸,./..... ..,¸¸,`.\
..~**\./``*/ ~**~. .~*\..../*~.
...\....\/.../...../\.....\... ..|..|... ..|
....\......./......\/..../\... ...\/.... ./
...../__/...`..,¸¸,.-`* `..¸,...,¸.
(¯`v´¯)
`*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•.

╔♫═╗╔╗ ★
╚╗╔╝║║♫═╦╦╦╔╗ ╔═╦══╦═ ♫♥
╔╝╚╗♫╚╣║║║║╔╣ ║╩╣║║║║ ♥♫
╚═♫╝╚═╩═╩♫╩═╝ ╚═╩╩╩╩═ ♫♥

̿̿'\̵͇̿̿\з==(• ̪●)==ε/̵͇̿̿/'̿ '̿ ̿ ̿
╔══╗♪ ♫
║██║ ♫ ♫ ♪
║(●) ║ music when u call me ..!!♫
╚══╝ ♪♫
I cAnT LivE WitHouT YoU
█ █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▃ ▂ ▁ ▁ ▂ ▃ ▄ ▅ ▆ ▇ █ █ ▇

Pemakanan telur penyu patut DIHARAMKAN?

Sape2 yang pernah makan telur penyu tu mesti ada yang cakap sedap dan ada juga yang xleh nak telan pun. Saya??tengok penyu pun xpernah..stkt dlm tv tu ade la..pastu penyu yg buat keychain jela..hehe

Tapi tahu x korang? Selama 30 tahun yang lepas, pendaratan atau sarang telur penyu telah jatuh mendadak sebanyak 60%. Kalaulah perkara ni berterusan sampai bila-bila..rasanya macam tak sempak jer anak cucu saya tgk penyu..nth2 xkenal lgsung dengan penyu ni. Jadi Bagaimana kita boleh menghentikan hal ini?]

Cuba Tengok Penyu-penyu ni..cantik kan?

1 2 
3 4

saya sayang anak cucu saya dan saya nak dorang pun merasa keindahan
alam yang macam ni..Jadi saya dah pun ambil langkah dengan sertai
WWF Malaysia  <--- Bukan gusti la tpi..
World Wide Fun for Nature.

Kalau anda semua sayangkan anak cucu macam saya
Jom kita IKRAR dan bantu mereka


Pemakanan telur penyu patut DIHARAMKAN?


Noeggs-big

[Bergambar] Pasangan Tertangkap Sedang Berasmara

[Bergambar] Pasangan Tertangkap Sedang Berasmara

Bila nafsu sudah memuncak di ubun-ubun maka seringkali pasangan yang sedang “birahi”  tidak lagi memperdulikan untuk melampiaskannya dimanapun dan tak kira masa tanpa memperdulikan orang sekeliling mereka ada yang melihat atau tidak, sebenarnya walaupun manusia tidak ada yang melihat bukankah Tuhan sentiasa melihatnya. Dan jangan kita seperti binatang di bawah ini kerana mereka tidak mempunyai akal....
















Hah! tudia..hehe..spe nak ambil tindakan kalau macam ni?? :D





Copy paste : [Bergambar] Pasangan Tertangkap Sedang Berasmara

Muhammad Asad - Yahudi yang memeluk Islam

Muhammad Asad - Yahudi yang memeluk Islam MUHAMMAD ASAD. -------------------------------------------------------------------------------- Susunan ZUARIDA MOHYIN “IA adalah tentang cinta dan cinta lahir daripada banyak perkara; daripada rasa keinginan dan kesunyian diri, daripada harapan menggunung dan kelemahan, daripada kekuatan dan kekurangan diri. Itulah yang berlaku kepada saya. Islam datang kepada saya umpama mereka yang menceroboh masuk ke rumah pada waktu malam tetapi agama Islam berbeza, ia masuk ke dalam rumah dan menetap secara baik,” itulah perumpamaan Weiss bagi menggambarkan kehadiran Islam dalam dirinya. Muhammad Asad dilahirkan pada Julai 1900 di bandar Lvov (Jerman Lemberg) yang kini dikenali sebagai Poland. Beliau yang berketurunan daripada ketua agama bangsa Yahudi, yang terputus apabila bapanya menjadi seorang peguam yang berhak untuk berucap dan berdebat di Mahkamah Tinggi. Weiss pada zaman kecilnya menerima pendidikan keagamaan yang sempurna sekali gus melayakkannya meneruskan tradisi keturunan keluarga. Beliau amat fasih dengan bahasa Ibrani semenjak usia muda serta berpengetahuan dengan Aramaic. Beliau menguasai kitab asli Old Testament serta teks komentari daripada kitab Talmud iaitu Mishna dan Gemara. Malah beliau juga mampu menyelidiki selok-belok tafsiran kritis kitab Bible, Targum. Keluarga Weiss berpindah ke Vienna, pada usianya 14 tahun. Ketika di sanalah, beliau melarikan diri dari sekolah dan cubaannya untuk menyertai tentera Austrian dalam Perang Dunia Pertama menemui kegagalan. Selepas tamat perang, beliau menyambung pelajaran dalam bidang falsafah dan sejarah kesenian di University of Vienna. Walau bagaimanapun, bidang pilihannya itu tidak memenuhi kepuasan dan dia melepaskannya. Vienna pada masa itu merupakan sebuah bandar di Eropah yang menjadi pusat kecemerlangan pelbagai bidang ilmu. Pada zaman inilah suara distingtif Sigmund Freud, Alfred Adler dan Ludwig Wittgenstein bergema di seluruh dunia. Berada pada situasi itu, Weiss tidak terlepas peluang mengikuti pelbagai perbincangan menarik, namun dalam keterujaannya itu dengan keaslian ilmu-ilmu mereka, kesimpulan yang dibawa mereka masih tidak memenuhi kepuasannya. Lantaran itu, Weiss mengambil keputusan meninggalkan Vienna pada 1920 dan mengembara ke tengah Eropah dan sanggup melakukan pelbagai pekerjaan demi kelangsungan hidup, sebelum sampai ke Berlin. Di Berlin kerjayanya sebagai wartawan bermula. Dua tahun kemudian, beliau meninggalkan Berlin dan menuju ke Timur Tengah dengan hasrat menziarahi pakciknya di Jerusalem. Di sinilah titik tolak pengenalannya terhadap agama Islam. Dari situlah beliau mengakui agama Islam membawa kesan ketenangan jiwa dan kekuatan dalaman. Pada usia 22 tahun, kerjaya Weiss berada di kemuncak apabila beliau dilantik menjadi koresponden sebuah akhbar terkemuka dan berprestij di Jerman dan Eropah iaitu Frankfurter Zeitung. Lumrah tugas seorang wartawan, Weiss banyak bergerak, bercampur gaul dengan rakyat biasa, berdiskusi dengan para intelektual Muslim dan bertemu dengan ketua negara seperti Palestin, Mesir, Transjordan, Syria, Iraq, Iran dan Afghanistan. Menerusi pengembaraan dan pembacaannya, minat Weiss kepada agama Islam semakin mendalam dan bertambah kuat terutamanya tentang kitab-Nya dan sejarah Islam. Malah, sifat ingin tahu menjadi dorongan untuk beliau terus mengkaji. Pun begitu, beliau masih belum boleh menerima bagaimana yang dikatakan Allah boleh menyampaikan kata-kata-Nya dan memandu manusia menerusi wahyu. Pengislaman Kembali ke Berlin beberapa tahun kemudian, Weiss melalui satu pengalaman yang mengubah dirinya secara total menjadi Muhammad Asad. Cerita Weiss, “Suatu hari pada September 1926, Saya dan Elsa berada di dalam kereta api bawah tanah (subway) di Berlin. Kami berada di dalam gerabak kelas pertama. Pandangan saya terpaku kepada seorang lelaki yang berpakaian segak, lagak seorang ahli perniagaan dan orang yang berada. Sayangnya, melihat raut air mukanya, jelas kelihatan yang ada garis kerisauan, keresahan dan pandangan ‘kosong’. Tidak mahu dianggap biadab, saya memalingkan muka ke arah wanita di sebelahnya yang juga tidak kurang hebat. Riak wajahnya serupa dengan lelaki tadi. Saya cuba pula mengalihkan pandangan saya kepada penumpang-penumpang lain, mereka seperti menyembunyikan kesengsaraan, biarpun di sebalik penampilan mewah. “Saya beritahu Elsa. Dia agak terkejut dan mengakui mempunyai perasaan yang sama. Lalu berkata: “Betullah. Mereka semua seolah-olah sedang mengalami seksaan neraka... Adakah mereka tahu apa yang sedang berlaku kepada mereka?” tanya Elsa. “Apabila kami sampai di rumah, saya terpandang kitab al-Quran yang berada di atas meja. Sedang saya hendak mengalihkan kitab itu tiba-tiba, mata saya terlihat sepotong ayat yang benar-benar mengembalikan semula insiden yang berlaku sebentar tadi.” Weiss akhirnya mengucap dua kalimah syahadah di Berlin dengan memilih nama Muhammad sempena nama junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w., manakala Asad pula membawa maksud singa. Beliau juga mengambil beberapa langkah muktamad iaitu; terpaksa menerima hakikat terputusnya hubungan dengan bapanya selepas pengislaman, berkahwin dengan Elsa yang turut memeluk agama Islam, tinggalkan kerjaya kewartawanan dan menunaikan haji. “Islam umpama sebuah hasil kerja seni bina yang sempurna. Setiap ajaran yang terkandung di dalamnya hadir secara harmoni dalam melengkapkan dan menyokong di antara satu sama lain. Tiada ada yang berlebihan dan berkurangan dan hasilnya adalah sebuah struktur yang benar-benar seimbang dan memberi ketenangan,” kata Asad yang diuji Allah dengan kematian Elsa pada hari ke sembilan mereka di Tanah Suci Mekah. Asad mengambil keputusan tinggal lebih lama di Arab Saudi dan peluang bertemu dengan Putera Faisal di perpustakaan Masjid Agong serta menemui ayahanda, Raja Abd. al-Aziz Al Sa’ud, pengasas Arab Saudi moden membawa impak positif. Enam tahun berada di Mekah dan Madinah, Asad mempelajari bahasa Arab, al-Quran dan hadis serta sejarah Islam. Pengajiannya menyakinkan Asad bahawa Islam adalah fenomena spiritual dan sosial meskipun berlaku kelemahan dan keingkaran umat Islamnya. Asad kembali ke New York pada 1955 dan akhirnya menetap terus di Sepanyol. Beliau tidak berhenti-henti menulis. Pada usia 80 tahun, selepas 17 tahun berjuang, Asad berjaya menyelesaikan kerja-kerja sebagai penterjemah dan melakukan tafsiran kritis al-Quran ke dalam bahasa Inggeris sehinggalah beliau menghembuskan nafas terakhir pada 23 Februari 1992. Menarik tentang Muhammad Asad - Memeluk Islam pada 1926 di Berlin. - Seorang wartawan, pengembara, pengkritik sosial, linguistik, pemikir, reformis, diplomat, ahli teori politik, penterjemah, cendekiawan yang komited dengan kerja-kerja terhadap Allah dan manusia dan mengutamakan kehidupan seorang yang soleh. - Mula menulis autobiografinya berjudul, Road To Mecca pada 1952, selepas bersara daripada jawatan wakil penuh kerajaan Pakistan di PBB. Buku ini diterbitkan pada 1954. - Antara 1935 hingga 1938, Asad menerbitkan lima daripada 40 projek di bawah tajuk, Sahih al-Bukhari: The Early Years of Islam. - Beliau juga menulis buku, The Message of The Quran, sebuah terjemahan dan komentari tentang al-Quran dari sudut pengetahuannya tentang kaliskal Arab dan autoritatif klasikal Arab komentari. Buku ini diperakui sebagai satu yang terbaik terjemahan al-Quran ke bahasa Inggeris sungguhpun ia menerima kritikan. - Asad juga melakukan terjemahan dan komentari pada Tafsir Sahih Bukhari. Selain itu, beliau juga menulis buku, This Law of Ours dan Islam at the Crossroads. - Penekanan Asad dan beberapa reformis berkaitan ijtihad adalah hasil yang paling bermakna dalam hayatnya. Ini kerana, beberapa negara Islam dan organisasi antarabangsa telah mewujudkan sebuah badan perundangan untuk mempraktikkan pemikiran yang bebas tentang pelbagai isu seperti pemindahan organ, kejuruteraan genetik, insurans dan faedah percuma perbankan. - Sewaktu mengembara ke India, Asad bertemu dan bekerjasama dengan Muhamad Iqbal, seorang pensyair-ahli falsafah dan yang mengusulkan idea negara Islam merdeka di India yang kemudiannya menjadi Pakistan. Sumber : Bicara Agama Utusan Malaysia 13Syawal 1428H 25/10/2007

CINTA SANG RAMA-RAMA

Cinta layaknya seperti seekor rama-rama.
Semakin kita kejar, semakin jauh ia terbang meninggalkan kita.
Biarkan rama-rama itu terbang kemana saja ia suka.
Siapa tahu, bila ia lelah dan tidak sedar akan kewujudanmu, ia bakal mengimbaskan sayapnya kearahmu, menumpang teduh dari panas hujan badai duniawi.
Dalam keadaan yang kau tidak sangka, mungkin saja rama-rama yang kau kejar itu, buka rama-rama yang Allah peruntukkan buatmu...


Impian Aku : Fantasia Bulan Madu Kat Hutan

haha..kalau lagu yang Amy Search nanyi tu Fantasia Bulan Madu




"Fantasia Bulan Madu"

Demi cintaku padamu
Ke mana pun kan ku bawa
Ke hujung dunia ke bintang kejora

Demi cintaku padamu
Ku korbankan jiwa dan raga
Biarpun harus ku telan lautan bara

Bulan madu di awan biru
Tiada yang mengganggu
Bulan madu di atas pelangi
Hanya kita berdua
Mengecap nikmat cinta
Yang putih tak terbanding
Sesuci embun pagi

Andai dipisah
Laut dan pantai
Musnahlah ilham
Hilang pedoman

Andai dipisah
Cahaya dan bulan
Gelap gelita
Punah asmara

Bulan madu di awan biru
Tiada yang mengganggu
Bulan madu di atas pelangi
Hanya kita berdua
Mengecap nikmat cinta
Yang putih tak terbanding
Sesuci embun pagi

Andai dipisah
Laut dan pantai
Musnahlah ilham
Hilang pedoman

Andai dipisah
Cahaya dan bulan
Gelap gelita
Punah asmara

Andai dipisah
Laut dan pantai
Musnahlah ilham
Hilang pedoman

Andai dipisah
Cahaya dan bulan
Gelap gelita
Punah asmara

Andai dipisah
Laut dan pantai
Musnahlah ilham
Hilang pedoman

Andai dipisah
Cahaya dan bulan
Gelap gelita
Punah asmara

 

Ni plak fantasia Bulan Madu aku

Fantasia Bulan Madu Kat Hutan

 

Hidup Ni Kita Wajib Selalu Bersyukur


 
Bersyukurlah kita masih dapat menghirup udara yang segar harini dan masih boleh membaca entri harini..

Apa komen korang tentang gambar ni? Ada nampak yang tersirat tak?

Jangan Cari Aku Sebab Aku Akan Sentiasa Disisi Kau.

hehe..nampak macam kasar jer..tapi lama2 baca jiwang juga..huhu mcam tu agaknya cara dia..anyway dia syg aku cukupla dan aku pun sayang dia sangat2..(hihi..ngada la plak)

pesan Abah : "kalau nak cari suami tu biar org kampung..pandai bercucuk tanam,pandai bela itik ayam lembu kerbau semua..jgn dia mcm lembu ngn kerbau dahla..(sambil2 ketawa mengena)
..konfius gak aku ni abah cakap macam tu..zaman moden2 ni mana ada lelaki macam tu dah (selamat dah jumpa sorang)..semua ngn dunia digital jer..nth2 nak buat semua tu geli kot..hehe..sory kawan2 hero semua..korang tak yer..

pesan Umi plak : "kak long kalau nak cari suami biar yang pandai buat semua benda yer" (hehehe..xnk komen psl Umi)

Pesan aku plak : bagi rakan2 kat luar sana..jangan terlalu sayangkan boyfrenz or gurlfrenz korang sgt..bagi 40% jer..klw dah jadi suami or isteri yang sah jer baru syg lebih ckt.


 Photo

 (saya memang selalu sayang awak..cepat sembuh yer.. ;) )

LONG DISTANCE RELATIONSHIP


••► Sebelum kita sibuk cari kesilapan pasangan kita,
»» Lebih baik kita cari kesilapan kita dahulu..

••► Sebelum kita minta dia berubah demi kita,
»» Lebih baik kita cuba terima seadanya dia..

●●► kerana dia adalah orang yang kita sayang dan 
dalam berjuta juta orang dalam dunia ini 
dia lah yang Allah Swt temukan dengan kita..jadi bersyukurlah..

lebih baik disakiti dengan kejujuran daripada dibahagiakan dengan kebohongan. :)
There was an error in this gadget