JUJUR.JANJI.SETIA



saya ingin hubungan kita
berakhir dengan bahagia.
terpisah bukan kerana orang ke-3,
atau terpisah kerana kita berbeza.
tetapi kerana waktu,
dimana saya tidak lagi bernafas
dan berdiri untuk awak.


saat
 awak merasakan kita jauh,
ikatlah hati awak dengan rasa rindu,
dan yakinlah hati saya juga diikat pada
rindu yang sama.


YOU

"MAO"
"ME"
(I try my best)

you are the first and last thing
 I think about everyday
 and every other thought
  in between.
  I miss you when we are apart
 and when we're together
I just want to be with you <3

I miss our conversations.
I miss how we used to talk.
Every minute of every day
and how I was able to tell you
everything that was on my mind.

I'M NOT PERFECT WITHOUT YOU



Menangis, menangis, menangis... dan terus menangis... ni je yang aku tahu. aku cuba elak, tapi makin aku lupa, lagi banyak la aku nangis... kejam ke aku ni? aku tak minta lebih pon... cuma aku nak masa dia... perhatian dari dia sebelum pergi latihan... dia kat dalam hutan memang tak fikir dah ape yang ada kat luar... tapi aku yang kat luar tak pernah berhenti fikirkan dia... ya Allah... aku rase aku dah salah... aku letakkan dia di tempat yang paling tinggi... sampai ape yang aku buat, hanya sebab dia... tapi aku kan perempuan... bukan ke semua perempuan suke diri dia diberi perhatian lebih..? kadang-kadang aku sendiri tak faham dengan perangai aku ni. aku tak tahu ape yang aku nak.. siyess... memang aku tak tahu langsung... tp yang pasti, aku memang tak puas hati dengan dia... mungkin Allah beri aku masa untuk berfikir... fikir kat mane silap aku... sebab tu dalam keadaan dan situasi macam ni, dia kena pergi latihan, masuk hutan.. erm... aku kene fikir ni... tgk...????? aku tanye, aku jawab.. cm tak betol kan.. hahaha... tarik nafas....(heeeemmmmmmmm) dan lepas... (hhhuuuhhhhhhhh) tenang dan sabar... aku rase perkara paling baik utk aku adalah.... berhenti mengharap... ini je cara yang boleh buat aku tak bersangka buruk terhadap dia... ingat semula... dia pernah cakap, yang dia tak pernah lupakan aku... so, ape yang aku nak risau lagi kan...? fuuuhhhhhh.... sebenarnye aku sakit hati kot dengar ayat ni... sebab aku tahu yang dia memang sayang aku, cuma yang aku nak sekarang masa dan perhatian dari dia.. eeeee kenapa laaa dia ni tak faham sangat. meh cini nak jerit cikit kat tinge dia... Argghhh!.  awk... sejujurnye.... saya kecewa ngn sikap awk... dan sikap saya jugak...


salam sayang... 




"MAO"

KATA-KATA DARI WANITA



Lelaki perlu tahu setiap perkataan yang digunakan oleh kaum wanita. :)

1- FINE
Perkataan ini sering digunakan wanita untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai - hanya akan membawa anda berdua bergaduh.

2- 5 MINIT
Ini sebenarnya lebihkurang setengah jam. Sama kes dengan 5 minit perlawanan bola sepak akan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang setimpal.

3- TAKDE APA-APA
Ini bermakna ada sesuatu hal yang anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan wanita yang inginkan anda berputar-putar kat dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama '5 MINIT' dan diakhiri dengan 'FINE'.

4- PERGILAH!
Ini adalah satu cabaran yang akan membuat si wanita menjadi marah dengan 'TAKDE APA-APA' dan diakhiri dengan 'FINE'. PERGILAH bermakna 'mengalah' atau 'buat je la apa yang awak nak sebab saya tak kisah'. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dengan 'TAKDE APA-APA', 'FINE' dan dia akan bercakap kembali dengan anda dalam masa '5 MINIT' apabila dia dah sejuk.

5- MENGELUH KUAT
Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yang sering disalah anggap oleh kaum lelaki. 'MENGELUH KUAT' bermakna dia merasakan anda adalah seorang yang bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai 'TAKDE APA-APA'.

6- MENGELUH PERLAHAN
Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. 'MENGELUH PERLAHAN' membawa maksud yang dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jangan buat sebarang tindakan... dan dia akan kekal puas.

7- OK LAH
Ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang wanita boleh buat kepada lelaki. 'OK LAH' bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakitkan hatinya. 'OK LAH' selalunya digunakan dengan 'FINE'.

8- BUAT LAH
Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yang besar.

9- TOLONGLAH
Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang wanita memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat 'OK LAH'.

10- TERIMA KASIH
Seorang wanita mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.

11- TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK
Ini banyak berbeza dari 'TERIMA KASIH'. Seorang wanita akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan 'MENGELUH KUAT'. Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas 'MENGELUH KUAT' kerana ini hanya akan membuat dia berkata 'TAKDE APA-APA'.

WANITA ITU....?



"If you love me, let me know. If not, please gently let me go." kaum adam bacalaa....kaum hawa senyum2 laa =))
 Lelaki perlu tahu yang Perempuan:
1.Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.
2.Bukan bermaksud cerewet tak tentu hala, kadang kala wanita ingin lelaki mengikut kata-katanya sekali sekala.
3.Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan, biasanya wanita akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan dendam.
4.Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.
5.Wanita sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. Wanita amat tabah.
6.Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam kerana wanita itu prihatin.
7.Walaupun dia adalah seorang wanita yang pandai berdikari, naluri seorang wanita masih lagi tetap seorang wanita. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama lelaki, namun juga sesama kaum.
8.Wanita yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi egonya apabila bersemuka dengan yang dicintai.
9.Cinta pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.
10.Seks bukanlah segala-galanya buat wanita kerana wanita diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. Nafsu yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. Lelaki pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing wanita dan bukan menghanyutkannya. Jadi...Hargaila Perempuan......

There was an error in this gadget