SEKOTAK AIR LAICI, SEBUAH PETI AIS

amboi...haaa kau.. tajuk tak buleh nak puitis lg keeerrrr....?
ni lau singapore dengar, kompom register semula jd negara malaysia....
haaaa kauu... bukan main2 tau.

cenggini la yea...
memandangkan cemalam merupakan hari cedeh aku... sobx sobx sobx T_T
sebab kehilangn sebuah harapan yang pasti...
so hari ni aku akan cari penyerabot2 keadaan..yang boleh bagi aku sebuah sinar harapan yang baru...
dengan harapan, hidup aku kembali bermakna hari ni...
waaahhhhhhhh.... 

senarai penyerabot keadaan yang perlu di terjah... zaaaaasssssssssssssssssss

1 - hero aku
2 - umi
3 - jiran tetangga
4 - teman

hyeee... apesal plak hero ranking pertama.. sepatutnya umi la...
ok ok... aku jawab soalan korang...

bagi pasangan yang berpacaran, sudah menjadi lumrah seantero dunia, kite2 ni kekurangan kasih sayang u olls...
ape tak nye.... semua benda yang berlaku, mesti nak ngadu kat bf/gf masing2...

hyeee...
cam la korang xpenah alami situasi cenggini...
yang si minah duk pot pet pot pet ngn kawan2... ade cite hot konon nye..
yang si mamat elok duk landing depan laptop men pesbuk...

haaaa???? cite gempak ni... jap2 aku nak text msg kat pakwe aku.. penting ni.. dia kena tahu...
sedang si mamat duk happy habis, chat ngan minah cun len dalam pesbuk, ade awek plak, memang cun giler... ape tak bahagia nya hidup...

  waa ckp sama lu, wa sangat bahagia

teeettt...teeettt...msg masuk... 
awekk aku msg laa... sambil nyanyi2 ni... happy punye pasal...
duk bace msg sambil senyummmm......senyum tak jadiiii.....masammm....
dan tetibe.......................

amek kau....cenggini terus si mamat

cer cite cikit, msg ape yang si minah hantar tu... acerr cite..cer cer ce ce ce citeeee...
moh2 aku cite kan...

haa, bawo bawo la bersabooo yea...
atok nek, duk molek2..xyah nak dramatik sangat...
si adik akak tu...cenyum cenyum...
ini bukan cerita aksi...ni cerita dari saksi...

ni msg dia....
::: awak awak... kucing mak tijah dah beranak. 9 ekor sume anak kucing tu. comel comel saya tgk.. yang kucing mek nor plak ngah bunting sekarang... tapi kan awak, kucing jantan nye sekor je kat taman ni awk.. cian kucing2 betina tu kan..bermadu akhirnya.. haaa.. awak nak tau, ayam pak yob asyik bertelur je.. mane tak nye... dalam reban tu sekor tu jela ayam betina yang len sume ayam jantan... awak awak... awak rase ape perasaan ayam betina tu eak..? :::

 ammmmeeeeeeeeeekkkkkkkkkkk kauuuu...
5 hari beb... 5 hari si mamat of fone...
pas bace je msg tdi, trus of fone, cabut bateri, tanggal sim...
cepat cepat lari kat katil, baring sambil tangan atas dahi...
duk cari jawapan yang sesuai nak bg kat awek tercintan...
tak nak bagi awek tersinggung....

ok2. sabar pakck pakcik..makcik makcik...
bawa bertendang masing2...
ini hanya mukadimah...
jangan gigit jari lagi...

nak masuk cerita dah ni... 
masing2... fakus ok...

3....2... GO!!!!

penyerabot keadaan pertama:
sepatutnya cmni aku buat...
awak...huhuhu, sy cedeh la... geram sangat taw... semalam umi beli air kotak laici.. pastu org simpan dulu dalam peti kat tempat sejuk beku tu. orang suke keras cmtu.. pastu tak sampai sehari lagi awak, buka je peti...tgk air kotak tu dah hilang.. cedeh sangat. org kan dah berangan care makan, kat mane nak makan, rase nikmat nye... tapi......... semuanye telah musnah. hancus awak..hancus.......... ahakkkzzzz... T_T..
cenggini la awek duk luahkan isi perut nya kt bf...
si bf ngan terjage tido sebab kan si awek call, agak tersentap jugak la kan...
cenggini jwpn penyerabot keadaan....
sayang....gegerl gegerl... kes ni terlalu berat... jgn kn boboi, menteri keselamatan pun tak dapat nak selesaikan kes ni taw...boboi ase, bek gegerl wat bacaan yasin malam ni..pastu bg air yasin tu kat suspek2 gegerl yea... tak pon... gegerl xyah fikir sangat...anggap je yang air kotak laici tu sebenarnya dalam mimpi gegerl je... ok gegerl.. tata.. i lappp u cayang...
memang canggini la jwpn si dia lau aku cite...so reject...

cop ni aku tepek kt dahi dia

penyerabot keadaan kedua:
umi...........huaaaahuaaaahuaaa... umi ingat tak air kotak laici yang umi beli kt klong semalam? haaa... air kotak tu dilaporkan hilang.. kes kehilangan masih lagi disiasat dibawah seksyen 102 kanun tanpa seksa... soo klong nak umi hati hati la.. sebab pencuri tu masih lagi berada di sekitar kawasan rumah kita ini... air kotak laici dia mampu curi, ini kan pulak sabun laici yang umi baru beli tu... bahaye umi... bahaye sangat2..
haaaaaaa'''''''''''''''''''... umi terkejut..sepantas flash kamera, umi pergi simpan segala barang2 yang seadik beradik dengan laici..air laici, buah laici, sabun laici, perisa laici, dan jugak air laicikang yang umi baru beli tadi...
umi.... ape yang patut klong buat.. cedeh ni umi...
erm...cian anak manje umi ni.takpe...pasni umi tak beli air kotak laici dah... kite beli air kotak duyan ke, air kotan nangka ke,, pape jela kan yang memang bukan febret si pencuri...
okeyyyyyyyyyyyyy... 
umi penyerabot keadaan yang .................. erm..boleh la... (aku xsuke suke air yang umi syorkan tu)

cenggini la aku dtg kt umi nk cite segala masalah yang melanda

penyerabot keadaan ketiga:
hidup berjiran mcm ni la.. ape ape masalah, jangan simpan, jangan wat perkasam..memang tak jadi..
ceritakan..luahkan semuanya...
cenggini yea..aku ajar.
berlari gaya wanita melayu terakhir bertocang dua, berbaju tshirt dan berkain...
wahai mokcik...dengar lah isi perut kite ni..dah nak terkeluar tapi sebelum keluar, bia semua tahu perut kite mngalami satu kejutan yang sangat sangat sangat drastik...owh..... sambil tgn ke dahi, tunduk sikit ke bahu mokcik dan cerita kan khabar sekotak air laici dan sebuah peti ais...bla.bla...blaaa...
belum pun sempat korang angkat kepala kat bahu mokcik tu...mokcik tu dah tolak kepala korang dalam tindakan yang seeeeeeeeeeellllllooooooooowwwwwwww mmmmmoooootttttiiiiioooonnn....dan zapppppp
trus mokcik tu cakap, "mokcik takut...huhuhu..mokcik takut sangat...mokcik takut kalau2 kamu sudah hilang kewarasan..mngucap nak..mngucap..bg mokcik la kan, kes ape perasaan ayam betina pak yob tu lebih penting dari kes kamu ni...."
uuuwaaaa...uwaaaa... reject.........
cenggini la rupa sebelum terluah isi perut

sabooo... jangan putus asa... selagi masih mampu ku bawa segala isi perut yang terkejut ini, selagi tu aku akan mencari pendengar yang setia...
daaaannnnnnnnnnnnnn... akhirnya aku buat keputusan terakhir...iaitu bertemu dengan teman aku....

penyerabot bakal penyelamat...terakhir:
awak.. kite sakit hati... sebab.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................haaa camtu la cite nye awk.. sume nye hanya serabotkan keadaan... awak je teman kite yang sokong kita tanpa bunyi.. i lapp u... u always hear my voice...kau je nk dengar sume yang aku cakap....ahaakkkssss....
sebagai tanda dia memahami aku, tanpa segan silu.. aku punnnn
melukis orang lidi yang mewakili si pencuri dalam badan teman aku...haaa...click cini

tapi kene ingat...lukis kecik2 je..kalau boleh, biar semut yang lalu je boleh nampak...

*****
cenggitu la alkisahnye... 
laporan berita tak bernama...
suspek masih berada pada status yang stabil seperti tak buat ape2 kesalahan.
si penyerabot2 keadaan terus menyerabot kat rambot aku yang sudah pun kusut masai ni.
dan aku......aku....erm..
aku terus berangan,,,, suatu hari nanti air kotak laici tu ada di suatu sudut yang tersorok di dalam sebuah peti.


anak panah menunjukkan tempat terakhir air kotak laici berada

mangsa tragedi yang berlaku secara drastik

P/S : kepada yang terlibat dalam cite ni... maaf la...jangan tersinggung jgn terasa... tak ade nak sakitkan hati sesape.. hehehe. peaceeee....

0 kOmEn uNtuK BuDaK cOmoT:

There was an error in this gadget