LELAKI MEMASAK


tadi aku tgk adik laki aku masak.. hehe masak megi je pun, tp riuhnya mcm msak utk kndri. "weh, periuk ka letak mana?". "minyak ni kat mana ka sorok?" haaa, mcm2 soalan la td. aku bkn kne jwb, tp kne tolong ambil kn... #_@

• 99.9% lelaki mmg pandai masak kari…..tapi megi kari jerrrr.

• Lelaki kadang2 memang suka memasak….tapi punyala malas nak
basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk…

• Apabila lelaki memasak umpama sedang bertukang umah… bukan
main bising lagi.

• Adalah kebiasaan lelaki memasak tanpa memakai baju…pastu,
sambil isap rokok plak…tp adik aku xde la wt cmni td.

• Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur
goreng dan juga sardin. Tak ketinggalan jugak kicap manis…

• Jika seorang lelaki yg rajin memasak, anda akan dapati gas
kt umah akan cepat habis, sbb lelaki memasak selalunya guna
api yg kuat…cepat sikit masak.

• Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah
satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang
tersendiri…

• Dan lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak
oleh org laki gak..tetapi peng’komplen’ nombor satu jika
makanan itu di masak oleh wanita..

Antara sebab sebab lelaki memasak:
• Malas nak pegi kedai
• Hampir hampir pokai
• Nak menghabiskan stock makanan yang dah nak expired
• Mental theraphy
• Konon konon nak practice…nanti leh amik hati pasangan
• Buang tebiat…

Walaupun begitu, chef chef terkemuka dunia masih terdiri daripada
kaum lelaki..

betul x?? tp aku tetap gak pelik. ?????

0 kOmEn uNtuK BuDaK cOmoT:

There was an error in this gadget