CINTA EMPAT BUCU BUAT SANG PENUNGGU

siaran radio sememeh.fm.... di frikuensi 111.11fm ok... baru tadi lagu dari permintaan aku sendiri di keudarakan... baik..baik... aku buka kan panggilan untuk para pendengar.. untuk mreka membuat ucapan... ya...yaa..yaaaaa........


dj: olla..la...laaaa. sapa di panggilan???? halluuuuuu
::: helyooo... assalamualaikum ( part beri salam xleh pelat) ... hai akak tj cememeh.. akak cihat? name tite gegerl.. akak..akak...muka akak cememeh tugak kee??? hihihi -ketawa cumil-
dj: eh.. adik ni kn. akak biase jela.. ni name siaran radio jela... -muka malu-
::: owh... akak takap la awal2... tite tak tawu...hehehe.. akak.. akak... tite nk wat utapan bolyeh....? cepat...cepat.. cebelum ummi tite balyik... nanti lau ummi tite dengar, dia pulas2 tinge tite akak.. cakit cangat...
dj: ok..ok... hehehe... adik nak wat ucapan kat sape?
::: hehehe.. malu pulak... tite nk wat utapan tat pakwe tite la akak... name diye boboi... diye comel tangat akak..hehehe... erm...jap tggu 1, 2, 3, 4, 5... ok..ehem..ehem... awak........ nape cemalam awak tak kua... awak da janji nan tite nak main pepsikola kan.. awak tipu kite laa.. campai hati awak.. tite majuk ni.. nanti awak pujukk yea.. tu la awak.. tite da pecan awal2 lagi tat awak..buat cume tije cekolah yang cikgu bagi tu.. tapi awak malas cangat... caye nampak awak tene diyi atas keruci tat kelas..hehehe...tapi takpe... tite tetap cayang awak.. eh.. petang ni tite tggu awak kat bawah umah yea... tite bagi anak tite makan dulu pactu tite pegi main pepsikola...
dj: eh... anak ape tu adik???? adik ni umor berapa?
::: hehehe.. anak tucing la akak... tite darjah catu la..mane boleh tawen lagi.. tapi akak takmo bagitawu boboi yea.. cebenarnyekan, tite tak cuke tucing.. tapi boboi takap cape yang cuke tucing, diye penyayang... cooo... tite wat puwe2 la cuke tucing...hehehe...
dj: eehhhh... nanti boboi dengar la...
::: oo'.... ooooooooooooo... habis la tite... xpela.. nanti tite mnta maaf tat boboi cemula. hehehe.ok akkakkkkk...ummi tite da bayik..tapi tite nk tuju lagu kt boboi boleh akak.. lagu ni yea boboi..dengar yea tite nanyi ..babbbai akak...hehe

cenggini la boboi n gegerl
❤✿♥❤✿♥

dj: haaa...tudiaaaa... 2 bukan cinta kura2... dah mcm cinta pura2.. hehe.. sweet pulak rase...ok..ada panggilan masukk.. olla...la..laaa... halluuu..sape di sane...?
::: hello, assalamualaikum akak... 
dj: ye. waalaikumussalam.... sape yea yang wat panggilan ni?
::: owh.. sy nuol...eeeeee.... akak, sy bengang la ngn pakwe kite tu... dia boleh lupa nak call kite malam td... sakit nye hati.. sakit hati, jiwa, otak.. sume la akak.. 
dj: alaa... sabar la..mungkin dia ada kerja kot...fikir positif la yea..
::: memang dia bgtau saya dia nak wat kerja... tapi dia memang mcm tu pun akak... lupa ape yang dia cakap...hari tu tgh borak2 ngn saye, dia cakap sakit perot nk pergi memerut... tapi dia sibuk wat keje lagi... lame pastu tu agaknya bulu roma dia dah meremang kan, dia boleh tanye saye dia nak wat ape sebelum ni... arghhhhhhhhhhh.... saya geram sgt p jerit dalam call tu cakap.. awak nak pergi main salji sebab tu sampai dapat aura sejuk.. xsempat cakap ape2 dia terus end call... sakit tak hati akak lau cmtu.. sumenye dia boleh lupa.. sy pelik da ni
dj: hahahahaha.. sampai mcmtu sekali... tapi tak pelah... sekurang2 nya dia masih ingat awak.
::: erm... yela akak.. tu sy ngaku.. nak wt ucapan kt dia..
dj: ok2..silakan..
::: hye awk.... nanti msg kt saya name penuh awk.. tata...
dj: eh.. nape suh dia msg name pnuh pulak? takkan awk tak tahu name dia?
::: bkn la akak... sy nak pastikan dia masih ingat name dia.. tu je..saya nk tuju lagu kak... lagu awak jgn cepat sangat lupa ^ ^ ok lah akak, byk asgment nak wat ni.. t.kasih..
dj: ok ok..same2...

cenggini la nuol ngn im
❤✿♥❤✿♥

dj: hehehe.. mcm2... yang sorg tu mcm tu.. yang sorg ni mcm ni... ok..kita ada panggilan lagi.. olla..la...laaaaa...
hallu sape bercakap?
::: hello...sobx sobx... T__T -sambil menangis-
dj: eh... nape nangis ni? name sape yea?
::: panggil akak zie je... huhuhu....huahuahua...cedeh laa...
dj: nape akak? crita kan pada saya.. mane tahu saya boleh tolong sikit2...
::: akak sakit hati ngn suami akak tu.. dia dah janji ngn akak nak tgk crita maharajalawak tak jadi malam td.. tp dia tipu akak............ huaaaaaaaaaaaaaaaaa.... cedeh sangat..memang tak jadi sungguh maharajalawak.. yang jadi maharajalela je...
dj: dia tipu ape akak? saya tak faham..
::: akak duduk kat ruang tamu sebab cerita tu dah start.. suami akak dalam bilik lagi siapkan kerje dia.. pastu dia pesan kalau iklan, panggil dia. akak pun ye jela kan... iklan yang pertama akak panggil la... pastu akak dengar dia jawab 'ok..ok kejap lagi abang datang'. kamu tahu, 3 kali iklan dah akak panggil dia.. jawapan dia tetap sama. akak mula naik marah.. janji nak teman akak kan..tapi akak sabar, mungkin banyak lagi kerje dia tak siap..
dj: haa... betul tu akak.. saya rase kerje dia banyak sangat.. law tak, takde nye dia nak suh akak panggil dia bile dah iklan kan... tapi pelik kak,,,, nape bila iklan.. sepatutnya bila cerita start..
::: haaaaaaaaaaaaaaa... tu la yang akak marah sangat. kamu nak tahu... suami akak sebenarnya dah tido.. dia silap cakap.. suruh panggil bila dah start.. mamai sangat lah tu..
dj: habis suara sape pulak yang jawab.. suami akak mengigau ke
::: bukan mengigau.. tapi angau....angau dengan pita rakaman suara dia.. kamu bayangkan, boleh dia rakam suara dia... bila akak panggil, pita tu akan bunyi la.. so dah 'ok..ok..kejap lagi abang datang' yang dia rakam, yang tu la akak dengar... eeeeeeeeeeeeee.. sakitnye hati akak..
dj: hahahahah... sampai macam tu sekali suami akak.. pastu akak wat ape?
::: akak masuk bilik, jerit kat telinge dia.... "abangggggg....lawak macam ni tak jadi ok." baru puas hati akak. terpinga2 dia bangun.
dj: hehehehe... ape lah akak ni.kesian kat suami akak.. lena dah tido..
::: bia dia tahu.. sape suruh janji ngn akak...ni akak nak dia dengar lagu ni ^ ^ ok lah.. akak nak sambung majuk ni.. kejap lagi dia balik.. salam..
dj: wasalam.. hehehe....macam2...

ini plak puan zie ngn tuan kar
❤✿♥❤✿♥

dj: ok..... kita dah sampai ke panghujung siaran...kami masih tunggu panggilan yang terakhir... olla..la...laaaa halluuuu.. sape di sana???
::: uhuk..uhukk.. -batuk- ehem... hallo... radio sememeh ke?
dj: ye. ni radio sememeh.. sape bercakap yea...boleh saya tahu?
::: ni nek haz... nek haz dari kampung scortland...
dj: wahhh..nek haz... nek haz nak wat ucapan ke, nak luahkan perasaan?
::: nek haz 2 2 pun nak..boleh kan?
dj: boleh nek haz..sila kan..hehe
::: ok... nek haz nak wat ucapan dulu... pada atok al... hari ni balik awal yea.. semalam awak dah janji nak bawa nek jalan2 kat kebun belakang rumah.
dj: wahhh... nek haz romantik lagi yea... dah tua2 masih pergi dating.
::: hemmm.. baru ni lah atok al tu nak romantik.. masa muda2 dulu, xpenah sekali pun nek haz romantik ngn dia.. mula2 dia sibuk ngn kucing dia... remaja ckit. sibuk pulak ngn kerja dia.. sampai lupa semua.. nasib nama penuh dia, atok al masih ingat..dah jadi ayah pun... dia ngn pita rakam dia la.. ade je yang dia nak elak.. ni bile dah ade cucu, baru sibuk nak romantik2... nek haz pulak rase malu..heheheh..- sengih sampi nampak gusi-...
dj: owh...????? hehehe... pelik.
::: ape nak pelik... nek haz dah kenal sangat ngn perangai atok al tu.. jap lagi pasang lagu ni boleh..mase nek ngn atok dating..hehehe.. atok suke lagu ni ^ ^ ok lah.. nek haz nak ciap2 ni.. nak cari baju yang sesuai... assalamualaikum...
dj: wasalam nek.. kim salam la kat atok al yea...


lebih kurang cenggini la nek haz ngn atok al punya romantik
❤✿♥❤✿♥


*****
p/s ::: waaahhhhhhhh...ini kisah penantian...memang... orang pmpuan dari kecik sampai la besar kan.. dah tua pun.. kene tunggu je.. eeeeeee.. aku memang suke bab tunggu2...sebab dah biase sangat rase... hahaha... arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..... kalau atok al tu balik lambat, bayangkan la.. msti nek haz tu cedeh tertonggeng2 dah.. xdpt nak p dating... hey.... org laki... u olls law bawak org pmpn p jln,,,, even... dari bilik tidur ke bilik air pun........... perkara tu tersangat... sangat... sangat lah berharga bg org pmpuan ok...eh eh.. aku nak p dapur, bawa jap.....

eh... aku nak p angkat kain, bawa jap.. haaaa... kan cuweeet cenggitu.. hahaha... 


3 kOmEn uNtuK BuDaK cOmoT:

Yuyu Zulaikha said...

assalamualaikum,
nice sharing dear...=)

Yuyu Zulaikha said...

salam..nice =)

Hazirah Rezalee said...

wasalam. ^^ tQ

There was an error in this gadget