Pemakanan telur penyu patut DIHARAMKAN?

Sape2 yang pernah makan telur penyu tu mesti ada yang cakap sedap dan ada juga yang xleh nak telan pun. Saya??tengok penyu pun xpernah..stkt dlm tv tu ade la..pastu penyu yg buat keychain jela..hehe

Tapi tahu x korang? Selama 30 tahun yang lepas, pendaratan atau sarang telur penyu telah jatuh mendadak sebanyak 60%. Kalaulah perkara ni berterusan sampai bila-bila..rasanya macam tak sempak jer anak cucu saya tgk penyu..nth2 xkenal lgsung dengan penyu ni. Jadi Bagaimana kita boleh menghentikan hal ini?]

Cuba Tengok Penyu-penyu ni..cantik kan?

1 2 
3 4

saya sayang anak cucu saya dan saya nak dorang pun merasa keindahan
alam yang macam ni..Jadi saya dah pun ambil langkah dengan sertai
WWF Malaysia  <--- Bukan gusti la tpi..
World Wide Fun for Nature.

Kalau anda semua sayangkan anak cucu macam saya
Jom kita IKRAR dan bantu mereka


Pemakanan telur penyu patut DIHARAMKAN?


Noeggs-big

0 kOmEn uNtuK BuDaK cOmoT:

There was an error in this gadget